زمان اجرای قانون دائمی مالیات ارزش افزوده طلا اعلام شد

کدخبر: ۴۶۶۱۰۸
اقتصادنیوز: قانون مالیات ارزش افزوده بر طلا در سال‌های گذشته به‌صورت آزمایشی در کشور اجرا و هر سال در قانون بودجه تمدید می‌شد تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای دائمی آن در کشور فراهم شود.
زمان اجرای قانون دائمی مالیات ارزش افزوده طلا اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی از اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۱۳ دی ماه سال جاری خبر داد.

جعفر احسانی‌فر اظهار کرد: در سال‌های گذشته این قانون به صورت آزمایشی در کشور اجرا و هر سال در قانون بودجه تمدید می‌شد تا زیر ساخت‌های مورد نیاز برای اجرای دائمی آن در کشور فراهم شود.

به گفته وی بر این اساس از ۱۳ دی ماه امسال زمان اجرای این قانون اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود اما اجرات و کارمزد آن مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه سکه طلا هم کار مزد یا اجرت ساخت داشته باشد مالیات بر ارزش افزوده بر آن تعلق می‌گیرد که باید خریدار آن را پرداخت کند.

احسانی فر در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای این قانون قیمت طلا و جواهرات کاهش خواهد یافت، گفت: بر اساس نظر کارشناسان در این باره با اجرای این قانون قیمت طلا و جواهرات کاهش می‌یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید