مسیر دلار و سکه از هم جدا می شود؟

کاهش قیمت دلار و سکه، یک روز مانده به مذاکرات

کدخبر: ۴۶۶۳۰۵
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد نزول قیمت دلار متشکل، قیمت سکه و قیمت طلا بود.
کاهش قیمت دلار و سکه، یک روز مانده به مذاکرات

به گزارش اقتصانیوز ، قیمت  دلار در بازار متشکل امروز  یکشنبه 12 دی 1400  با 27 هزار و 170 تومان روانه بازار ارز شد. این اسکناس آمریکایی در نیمه معاملات نقدی امروز هم بر روی همین قیمت قرار داشت. این قیمت نسبت به روز گذشته کاهش 15 تومانی را نشان می دهد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی  چند؟ 

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۸۵۲ (بیست و شش هزار  وهشتصد و پنجاه و دو  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷,۳۹۵  (بیست و هفت هزار سیصد و نود و پنج  تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۹۷۰ ( بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو  ۳۰,۵۷۵ (سی  هزار  پانصد و هفتاد و پنج  تومان) است.

قیمت سکه و طلا نزولی شد

امروز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود قیمت اونس طلا روز گذشته 1829.8  دلار بود. اما در بازار داخلی امروز سرنوشت دو فلز گران بهای زرد رنگ نزولی بود.

قیمت طلا 18 عیار امروز 8 هزار و 400 تومان پایین رفت و برروی 1 میلیون و 290 هزارو 500 توان قرار گرفت.قیمت سکه  نیز امروز 20 هزارتومان نزول را ثبت کرد و با 13 میلیون و 75 هزار تمان روانه بازار سکه شد.  

اگر قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه دهد و بالای 1830 دلار قرار گیرد، وارد فاز صعودی جدیدی می‌شود، زیرا مرز 1830 دلار برای طلا یک مرز حساس است. قیمت سکه تا اینجای کار واکنشی مقتضی را به رشد طلا نشان نداده و حباب قیمتی آن کوچک شده است.

قیمت سکه امروز همراه با دلار حرکت می‌کرد، اما اگر فردا با شروع مذاکرات احیای برجام قیمت دلار کاهش یابد و طلای جهانی به رشد خود ادامه دهد، احتمال دارد، سکه در نهایت مجبور شود راه خود را از دلار بازار داخل جدا کند. البته این مسئله به اندازه تغییرات قیمت طلا و دلار بستگی خواهد داشت.

احتیاط برجامی در باز ارز 

تیم مذاکره‌کننده دولت رئیسی بعد از یک تعطیلی کوتاه،  فردا در وین بار دیگر به گفتگو می پرازند. برهمین اساس معامله گران با احتیاط روانه بازار ارز می شوند آنها به دنبال نتایج قطعی برجام هستند.

امروز یک خبر مورد توجه معامله گران قرار رفت.  دیاکو حسینی در گفتگویی که با شرق داشته است گفت: ‌تیم مذاکراتی دولت جدید تاکنون سه نوبت به وین رفته و دور هفتم و هشتم مذاکره را انجام داده ‌است. دستیابی به توافق در دور بعدی هم بعید به نظر می‌رسد. اما اگر بی‌طرفانه و با نگاهی کارشناسی بخواهیم مذاکراتی که تاکنون انجام‌شده را آسیب‌شناسی کنیم، به نظر شما مسیری که تاکنون طی شده از لحاظ منافع ملی کشور، تا چه میزان قابل‌دفاع است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید