ردپای کره جنوبی در بازار سکه و ارز

قیمت سکه در مسیر کاهشی /پیش بینی قیمت سکه امروز 15 دی

کدخبر: ۴۶۶۹۵۲
اقتصادنیوز : قیمت سکه روز گذشته به کانال 12 میلیون تومان برگشت اما در معاملات پشت خطی شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز چهارشنبه 15 دی 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟
قیمت سکه در مسیر کاهشی /پیش بینی قیمت سکه امروز 15 دی

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه روز گذشته بعد از مدت ها مقاومت بالا خره کانال 13 میلیون را از دست داد و وارد کانال 12 میلیون تومان شد. این فلز گران بهای داخلی روز گذشته 175 هزار تومان ارزان شد و با 12 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد. 

معامله گران این افت قیمت  را ناشی از افت قیمت دلار  در بازار ارز می دانند. دلار دیروز در ساعاتی به کانال 28 هزار تومان برگشت. قیمت اونس طلا هم دیروز 1803 دلار بود بنابراین این افت قیمت بیشتر به دلار مربوط می شود. 

 با رسیدن قیمت سکه به محدوده 12 میلیون و 800 هزار تومان، خریدها در بازار بیشتر شد، به طوری که در ساعات انتهایی شب گذشته فلز گران بهای داخلی تا محدوده 12میلیون و 870 هزار تومان پایین آمد.

ردپای کره جنوبی در بازار سکه و ارز

برخی از سکه بازان باور دارند رفتن مقامات کره ای به وین می تواند زمینه ساز تقویت انتظارات مثبت در بازار ارز  و افت بیشتر قیمت دلار شود. وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که معاون اول این وزارتخانه طی هفته جاری عازم وین خواهد شد تا درباره موضوع آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی با نمایندگان ایران و طرف‌های غربی به مذاکره بپردازد.‌‌ این خبر در صورتی که فشارکاهشی ها در بازار ارز را افزایش دهد می تواند زمینه ساز افت بیشتری در بازار سکه را نیز فراهم کند.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز چهارشنبه  15 دی  دی 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه  در معاملات پشت خطی روز گذشته  کانال 13 میلیون تومان را از دست داد. قیمت سکه دیشب در معاملات پشت خطی بر روی 12 میلیون و 895 هزار تومان قرار گرفت که نسب به معاملات پشت خطی دو شنبه شب 120 هزار تومان ارزان شده بود. قیمت سکه دوشنبه شب بر روی 13 میلیون و 15 هزار تومان قرار داشت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید