توضیحات خودروسازی سایپا درباره خودروهای ناقص

کدخبر: ۴۶۶۹۸۰
معاون برنامه‌ریزی جامع تولید خوروسازی سایپا درباره علت خوروهای ناقص توضیحاتی ارائه کرد
توضیحات خودروسازی سایپا درباره خودروهای ناقص

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مسعود پروین افزود: شرکت‌های تولیدکننده داخلی ایربگ، زیر مجموعه های این قطعه را وارد کشور می‌کنند و همراه سایر قطعات ایربگ در قالب مجموعه به خودروسازان تحویل می‌دهند؛ اما به‌دلیل بحران جهانی کمبود چیپ‌ست‌ها و قطعات نیمه‌هادی نظیر IC مورد استفاده در ACU، امکان تأمین و تحویل به‌موقع این قطعه از سازندگان داخلی سلب شده و خط مونتاژ موجود در کشور نیز به‌علت کمبود IC متوقف شده است.

وی ادامه داد: از انتهای سال گذشته با تداوم عدم تأمین ACU به‌میزان مورد نیاز توسط تأمین‌کنندگان داخلی و افزایش خودروهای ناقص کف کارخانه، تأمین قطعه مذکور در دستور کار گروه سایپا قرار گرفت و با تدبیرها و روش‌های مختلف بخشی از نیاز این شرکت به این قطعه تأمین شد که در نهایت تسریع در تحویل خودروهای ناقص و عرضه بیشتر به بازار را به همراه داشت.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا تصریح کرد: اگر تلاش‌های سایپا در زمینه تأمین ACU صورت نمی‌گرفت، براساس آمارها، در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص این مجموعه از 180 هزار دستگاه نیز فراتر می‌رفت.

پروین گفت: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا مشغول برنامه‌ریزی جهت تأمین قطعه مذکور از منابع خارجی و تولیدکنندگان داخلی است و در صورتی که طرف‌‎های تأمین‌کننده در زمینه ایفای تعهدات خود به خوبی عمل کنند، این مجموعه قادر خواهد بود تا میزان خودروهای کف پارکینگ‌ها را به‌شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در قالب طرح‌های بومی‌سازی اولویت سایپا برای رفع مشکل مذکور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید