قیمت درهم همچنان در مسیر نزولی

سیگنال رئیسی به بازار دلار /افت چشمگیر قیمت سکه

کدخبر: ۴۶۷۸۱۳
اقتصادنیوز: بازار امروز شاهد کاهش قیمت طلا ، قیمت سکه و قیمت دلار بود. قیمت درهم نیز در مسیر نزولی قرار دارد.
سیگنال رئیسی به بازار دلار /افت چشمگیر قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز  در دومین روز این هفته هم شاهد افت قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی این روز ها در حال عقبگرد است.  دلار امروز 320 تومان از ارزش خود را از دست داد  و بر روی 28 هزار و 150 تومان قرار گرفت. 

اما در بازار متشکل سرنوشت قیمت دلار جور دیگر رقم خورد. قیمت دلار متشکل هفته گذشته کانال 26 هزار تومان را از دست داد. دلار امروز توانست 252 تومان بر ارزش خود بیفزاید و  کانال 26 هزار تومان را پس بگیرد . 

 قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی هم امروز قیمت جد خرید و فروش دلار و یورو  را اعلام کرد . بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶,۳۵۶ (بیست و شش هزار  و سیصد و پنجاه و شش  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۸۸۹ (بیست و شش هزار و هشتصد و هشتاد و نه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۹,۹۷۰ ( بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو  ۳۰,۵۷۵ (سی  هزار  پانصد و هفتاد و پنج  تومان) است.

قیمت درهم دوباره پایین رفت

قیمت درهم  از هفته گذشته مرز 8 هزار تومان را از دست داده است و همچنان  در حال پایین رفتن است. قیمت درهم امروز 80 تومان از عصر روز شنبه پایین تر بود و با 7 هزار و 770 تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  28 هزارو 282 تومان به دست می‌آ مد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالا تر بود. 

افت چشمگیر قیمت سکه 

بازارجهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود اما قیمت اونس طلا روز گذشته  اندکی بالا رفت و  با 1797 دلار معامله شد. قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ایران امروز افت چشمگیری را تجربه کرد.

قیمت طلا 18 عیار امروز 24 هزار و 500 تومان عقب نشینی کرد و با 1 میلیون و 215 هزار تومان معامله شد.  قیمت سکه امروز 325 هزار تومان از عصر روز شنبه ارزان تر بود. این فلز گران بهای داخلی امروز بر روی 12 میلیون و 519 هزار تومان قرار گرفت.

با احتساب قیمت 28 هزار و 150 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11  میلیون و 909 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 5.12 درصد بود.

سیگنال رئیسی به بازار ارز 

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به دفاع از  کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ پراخت.  بر اساس اظهارات وی حذف ارز ترجیحی در چند ماه آینده صورت نخواهد گرفت، زیرا شوک به مردم وارد می‌شود و نیاز است که پیش از اقدام تمهیداتی برای جبران اقشار آسیب‌پذیر انجام شود.

سال‌هاست که بودجه با سیستم دو نرخی دلار بسته می‌شود، اینکه حذف ارز ترجیحی شوک‌ها و عدم اطمینان‌هایی برای فضای اقتصادی در پی خواهد داشت به نوعی درست است و لازم است پیش از اقدام در این مورد ابعاد مختلف شوک‌های احتمالی بررسی و هزینه و فایده اقدام در این خصوص محاسبه شود.

نحوه پیاده‌سازی این طرح و اقداماتی که در حاشیه آن انجام می‌شود حائز اهمیت است و می‌تواند برایند تاثیرات این اقدام را مثبت یا منفی کند. به هر حال، گویی اجرای این طرح به تعویق افتاده و بازار دلار تا چند ماه نگرانی در این مورد نخواهد داشت. البته این که فعالان بازار از الان خود را برای دوره‌ای که ارز ترجیحی حذف شود، آماده کنند نیز مسئله است. به صورت فرضی اگر حذف ارز ترجیحی با افزایش هر چند موقت قیمت دلار همراه باشد، احتمالا نوسان‌گیران در بازه زمانی پیش از آن خرید‌های خود را افزایش خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید