نگرانی مجلس از عواقب حذف ارز ترجیحی /کمیسیون تلفیق: دولت راهکار جایگزین ارائه کند

کدخبر: ۴۶۸۰۹۳
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 از بررسی تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده در این کمیسیون خبر داد و گفت دولت باید راهکار جایگزین خود برای این سیاست را اعلام کند.
نگرانی مجلس از عواقب حذف ارز ترجیحی /کمیسیون تلفیق: دولت راهکار جایگزین ارائه کند

به گزارش اقتصادنیوز، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 درباره آخرین خبرها از بررسی ارز ترجیحی در این کمیسیون گفت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق این بحث مطرح شد که دولت دیگر مایل نیست پرداخت و تخصیص ارز ترجیحی را به شکل فعلی ادامه دهد.

وی افزود: در جلسه توجیهی نیز که در این خصوص برگزار خواهد شد نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و معاونین  وزیر بهداشت حضور خواهند داشت تا دلایل دولت در این خصوص را در کمیسیون تلفیق ارائه بدهند.  

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت اولویت دهی به معیشت مردم در بررسی لایحه بودجه، گفت: اینکه دولت می گوید قادر نیست اینگونه پرداخت ارز ترجیحی را ادامه بدهد هم غیرشفاف و تورم زا است هم ناعادلانه. این تصمیم باعث قاچاق می شود و کالا نیز به نحو احسن به دست مردم نمی رسد. همکاران ما در کمیسیون تلفیق به دنبال راهکار جایگزین هستند چرا که خط قرمز و اولویت ما در کمیسیون معیشت مردم است.

رحیم زارع تاکید کرد: در کمیسیون بررسی خواهیم کرد که اگر ارز 4200 تومانی حذف شود راهکار دولت برای رساندن کالا با دست مردم چیست؟ دولت چگونه می خواهد  تورمی که در نتیجه این سیاست بر زندگی مردم تحمیل می شود را جبران کند؟ بصورت نقدی جبران خواهد کرد یا غیر نقدی؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: تنها شش قلم کالا مشمول ارز ترجیحی نیست بلکه حداقل 30 قلم کالا است . دولت باید نظارت موثر و خوبی داشته باشد که کالاها بصورت آسان و فراوان در جامعه توزیع شود و به آسانی به دست مردم برسد.

رحیم زارع درباره جلسات این کمیسیون برای بررسی لایحه بودجه 1401 گفت: امروز در دو نوبت صبح و عصر جلسه در خصوص حذف ارز ترجیحی بحث و تبادل نظر خواهد شد تا مجلس تصمیمی در اینباره بگیرد. از اول هفته آینده نیز بررسی جزئیات لایحه از ماده یک و بررسی منابع بودجه را آغاز خواهیم کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید