معرفی خودروی جدید رنو با ترکیبی از شاسی بلند و کوپه + فیلم

کدخبر: ۴۶۸۱۵۲
اقتصادنیوز: رنو از خودروی جدید خود رونمایی کرد که پلفترم آن بر اساس شاسی بلند رنو کپچر ساخته شده است. ​در داخل کابین فضای بسیار مناسبی وجود دارد و به نورپردازی توجه ویژه ای شده است به طوری که می‌توان با لمس یک دکمه رنگ آنها را تغییر داد.
معرفی خودروی جدید رنو با ترکیبی از شاسی بلند و کوپه + فیلم
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که قرار است خودرویی جدید رونمایی و تولید شود، مشخص نیست مورد استقبال قرار گیرد. سوزوکی X-۹۰ اواسط دهه ۱۹۹۰ رونمایی شد، در آن زمان مشخص نبود یک خودرو ۴x۴ دو صندلی و تارگا (خودروی نیمه کانورتیبل) مورد استقبال قرار گیرد اما با این حال، ایده تولید خودرویی تلفیقی از اسپرت و آفرود پیاده شد.

بی‌ام‌و X۶ سال ۲۰۰۷، اولین خودرویی بود که موفق شد کانسپت کوپه-شاسی بلند را تولید کند و با اینکه خودرویی متفاوت نسبت به سایر تولیدات بود اما مورد استقبال قرار گرفت. تولید رنو آرکانای جدید نیز اینگونه است و کاربرد متفاوتی نسبت به سایر خودروها دارد.

آرکانا از نظر ظاهری زیباست و قیمت آن از ۲۵ هزار و ۳۰۰ پوند شروع می شود و می توان گفت خودرویی مقرون به صرفه است. طبق گفته رنو این خودرو قرار است به مجموعه هیبریدی این کارخانه خودروسازی بپیوندد.  یک خودرو هیبریدی ۴۸ ولتی که نمی‌تواند به تنهایی با نیروی الکتریکی کار کند.

بررسی رنو آرکانا 2022
 
   نسخه سفارشی این خودرو E-Tech ۱۴۵ است که ۳ اسب بخار بیشتر از آرکانا  تولید می کند اما می‌تواند از یک پیشرانه هیبریدی مناسب با موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری خود و یک باتری محرکه ۱.۲ کیلووات ساعتی برخوردار باشد. موتور بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۹۳ اسب بخاری رنو با موتور الکتریکی کار می کند و این دو واحد محرکه به یک جعبه دنده چهار سرعته هوشمند متصل می‌شوند که قادر است موتور را از چرخ‌های محرک (جلو) جدا کند.
بررسی رنو آرکانا 2022
  

پلفترم آرکانا بر اساس شاسی بلند رنو کپچر ساخته شده است. ​در داخل کابین فضای بسیار مناسبی وجود دارد. علاوه بر فضا، برای کودکان نیز فضایی طراحی که در آن تعدادی پاورپوینت‌ و کنترل‌های مجزای تهویه مطبوع وجود دارد. در داخل کابین به نورپردازی توجه ویژه ای شده است به طوری که می‌توان با لمس یک دکمه رنگ آنها را تغییر داد. 

بررسی رنو آرکانا 2022
 
 گفتنی است رنو آرکانا برای سال 2021 دارای دو نوع پیشرانه بود که مدل پایه آن با موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ، ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت تولید می کرد اما نسخه هیبریدی با موتور توربوشارژ ۱/۳ لیتری عرضه شد که قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار را تولید می کرد که این نوع قوای محرکه، پیش‌تر برای محصولات مختلف رنو، شامل کلیو، کپچر و مگان هیبرید نیز استفاده شده است.
بررسی رنو آرکانا 2022
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید