ماجرای فروش خانه های سازمانی به کجا کشید؟

کدخبر: ۴۶۸۴۴۰
اقتصادنیوز: معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگوی ویژه خبری به مسائل مربوط به فروش خانه‌های سازمانی پاسخ داد.
ماجرای فروش خانه های سازمانی به کجا کشید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، نسائی معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

 

آیا تاکنون تعداد خانه‌های سازمانی را احصا کرده اید؟

نسائی: ما نمی‌توانیم تعداد دقیق خانه‌های سازمانی را احصا کنیم دلیل آن این است که خانه‌های سازمانی دستخوش قوانین و مقررات مختلف بودند، در بازه‌های زمانی مختلف این قوانین توسط قانونگذار تدوین شده است.

عدم اعلام آمار به این دلیل است که از خانه‌های سازمانی استفاده می‌شود این درحالی است که قانونگذار این اجازه را نداده است. آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون ساماندهی باید مورد توجه قرار بگیرد.

خانه‌های تحت مالکیت دولت ۷۱۲۶ مورد است البته خانه‌های سازمانی نیرو‌های نظامی مستثنا از این آمار است، تاکنون ۷۱۲۶ خانه سازمانی را که سند عرصه آن به نام دولت است شناسایی شده و این به این معنا نیست که خانه سازمانی دیگری وجود ندارد.

 

آیا تمام دستگاه‌ها فهرست خانه های خالی را ارائه کرده اند؟

نسائی: تمام دستگاه‌ها مکلف شده‌اند ظرف سه ماه فهرست خانه های سازمانی را به سازمان ما بدهند، سند مالکیت عرصه به نام سازمان زمین و مسکن به نمایندگی از دولت است. این سند مستمسکی شد که دستگاه ها می گفتند چون سند به نام آنها نبوده پس خانه‌ها متعلق به آنها نیست و از دادن آمار خودداری می‌کردند.

 

آیا خانه های خالی واگذار و تعیین تکلیف شده است؟

نسائی : اولین قانون در این حوزه مربوط به سال ۱۳۴۶ است. خانه های سازمانی از محل بودجه‌های عمرانی ساخته می شود، عرصه این خانه‌ها از محل اراضی دولت است. آمار خانه‌های سازمانی در حال حاضر ۷۱۲۶ مورد است و ما این آمار را استخراج کردیم، هزارو ۹۳مورد فروش داشتیم که به حساب خزانه واریز شده است.

بالغ بر دو هزار مکاتبه صورت گرفته است تا قانون اجرا شود، ما راهکاری نداریم، باید مالک اعیان را پیدا کنیم ،مالک اعیان وقتی کار به تخلیه خانه می رسد می‌گوید که صاحبخانه نیست اما وقتی بحث سکونت است می‌گوید که خانه متعلق به اوست.

 

این خبر تکمیل می‌شود...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید