در سال 2021 رخ داد؛

هجوم سرمایه‌گذاران به بازار استارت‌آپ‌ها

کدخبر: ۴۶۹۲۱۸
اقتصادنیوز: سرمایه گذاران ریسک‌پذیر در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری در استارت‌آپ‌ها سرمایه گذاری کردند.
هجوم سرمایه‌گذاران به بازار استارت‌آپ‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، بر اساس آمارهایی که روز پنجشنبه توسط شرکت تحلیل VC Dealroom و آژانس تبلیغاتی لندن و شرکا منتشر شد، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر بیش از 675 میلیارد دلار در استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان در سال 2021 سرمایه‌گذاری کردند که دوبرابر بالاترین رکورد قبلی در سال 2020 است.

علی‌رغم همه‌گیری، تعداد به اصطلاح «تک شاخ‌ها»- استارتاپ تک شاخ یا یونیکورن استارتاپ ، به استارتاپ هایی گفته می شود که رشد سریعی داشته و به ارزش بیشتر از ۱ میلیارد دلار رسیده باشند- در سال گذشته به افزایش خود ادامه داد، حدود 133 استارت‌آپ در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ظاهر شدند که ارزش آن‌ها به بیش از 1 میلیارد دلار رسید و پس از آن 69 شرکت در نیویورک، 21 در بوستون بزرگ، 20 در لندن، 16 در بنگالورو و 15 در برلین ظاهر شدند.

در مجموع، استارت‌آپ‌ها در پایتخت بریتانیا 25.5 میلیارد دلار از VCها در سال گذشته به دست آوردند که نسبت به 11.2 میلیارد دلار سال 2020، افزایش داشته است، و اکنون 75 تک شاخ در لندن وجود دارد.

سرمایه گذاران خطرپذیر 328.8 میلیارد دلار به استارت آپ های آمریکایی و 61.8 میلیارد دلار به استارت آپ های چینی در سال 2021 تزریق کردند، در حالی که آنها فقط 39.8 میلیارد دلار در استارت‌آپ‌های بریتانیا سرمایه گذاری کردند. اما سرمایه گذاری VC در بریتانیا و اروپا سریعتر از آمریکا و چین در حال رشد است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید