درهم، سکه و طلا در مسیر صعودی قرار گرفتند

مسیر متفاوت قیمت دلار در بازار ارز امروز 28 دی 1400

کدخبر: ۴۶۹۹۷۴
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت بود.
مسیر متفاوت قیمت دلار در بازار ارز امروز 28 دی 1400

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز  در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز شاهد افت قیمت دلار بود . دلار امروز 100 تومان از روز گذشته پایین تر بود و با 27 هزار و 300 تومان معامله شد. اما در ادامه روند بازار قیمت دلار بر مدار صعود قرار گرفت . این اسکناس آمریکایی  در ساعت 13:15  دقیقه به وقت تهران  با 27 هزار و 620 تومان معامله شد که نسبت به عصر روز گذشته 220 تومان بالاتر بود. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار  نسبت به روز گذشته 168 تومان پایین رفت و با 25 هزار و 204 تومان معامله شد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی هم امروز در ساعت 12:05 دقیقه به وقت تهران  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. 

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  ۲۵,۲۶۷  (بیست و پنج  هزار  ودویست و شصت و هفت  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۷۷۸ (بیست  و پنج هزار وهفتصد و هفتاد و هشت تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۸,۶۷۸ ( بیست وهشت و هزار و ششصد و هفتاد و هشت تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۹,۲۵۷(بیست و نه هزار و دویست و پنجاه و هفت  تومان) است.

رشد اندک قیمت درهم 

قیمت درهم در بارار ارز امروز سرنوشتی مشابه قیمت دلار داشت. درهم در ابتدای معاملات امروز با افت 40 تومانی نسبت به روز گذشته   با 7 هزار و 490 تومان  معامله شد اما در ادامه معاملات بر مدار رشد قرار گرفت. قیمت درهم در ساعت 13:28 دقیقه با 7 هزار و 560 تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه افزایش 30 تومانی را نشان می دهد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 767تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت  دلار در بازار بالاتر بود. 

صعود قیمت سکه و طلا

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت قیمت اونس طلا بود. این فلز زرد رنگ امروز تقریبا 6 دلار از روز گذشته پایین تر بود و با 1814 دلار معامله شد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش بر روی 1 میلیون و 189 هزار و 200 تومان قرار داشت که نسبت به روز گذشته رشد 11 هزار و 200 تومانی را نشان می دهد. 

قیمت سکه هم  صبح امروز نسبت به روز گذشته 20 هزار تومان ارزان شد اما در نیمه روز بالا رفت و  با 30 هزار تومان افزایش بر روی 12 میلیون و 240 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 27 هزار و 620 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11  میلیون و 795 هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 3.77 درصد بود.

اخباری که مورد توجه معامله گران بازار دلار قرار گرفت

از جمله اخباری که امروز مورد توجه معامله گران بازار ارز قرار گرفت می توان به اظهارات مشاور نخست وزیر عراق  درباره مطالبات ایران اشاره کرد. مشاور نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که مطالبات ایران از عراق به‌زودی پرداخت شود.

طرفین(ایران و عراق) توافق کردند که ظرف مدت یک هفته، سه پیش نویس الحاقیه قرارداد فروش برق به کشور عراق توسط شرکت توانیر تهیه شده و برای اظهار نظر و انتخاب نهایی به طرف عراقی ارسال شود. 

همچنین نمایندگان دو کشور توافق کردند تا در خصوص بررسی و رفع چالش‌های پروژه‌های مختلف شرکت‌های ایرانی در کشور عراق کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دهند.

در مورد اخبار برجامی هم یکی از چالش‌های مهمی که پیش روی احیای برجام قرار داشت، این بود که ایران از طرف مقابل می‌خواست که در مورد نقض نکردن توافق نوعی تضمین و تعهد دهد. امروز در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز گزارشی از وال استریت ژورنال جلب توجه می‌کرد، مبنی بر اینکه آمریکا در پاسخ به درخواست ایران برای ارائه ضمانت، درباره عدم تکرار خروج از برجام، راهکارهایی جهت اطمینان‌بخشی به ایران را بررسی می‌کند. احتمالا انتشار این خبر در تقویت انتظارات کاهشی در بازار دلار موثر بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید