خبر مهم خاندوزی در نشست با تجار ایرانی مقیم روسیه

کدخبر: ۴۷۰۰۹۳
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان با اظهار امیدواری از روند امور تجاری نظیر موانع گمرکی، بانکی و تسهیل انتقال ارز برای تجار ایرانی مقیم روسیه، گفت: مسکو همواره شریک مهمی برای تهران بوده و در دولت سیزدهم شدت این همکاری ها افزایش یافته است.
خبر مهم خاندوزی در نشست با تجار ایرانی مقیم روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایرنا، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران گفت : با برنامه ریزی های که انجام شده است و امیدواریم در سفر رییس جمهوری به مسکو نهایی شود، روند امور تجاری، نظیر موانع گمرکی، بانکی و انتقال ارز برای تجار ایرانی مقیم روسیه تسهیل خواهد شد.

خاندوزی عصر روز سه شنبه بعد از نشست با تجار ایرانی مقیم روسیه افزود: مسکو همواره شریک مهمی برای تهران  بوده است و در دولت سیزدهم شدت این همکاری ها افزایش یافته است.

 وی تصریح کرد:  امیدواریم سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو،  نقطه عطفی برای توسعه مناسبات اقتصادی و سایر حوزه های بین دو کشور ایران و روسیه شود.
 

وزیر اقتصاد:فرایند تجارت با روسیه تسهیل می شود


خاندوزی ادامه داد که در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی،دستور کار سرمایه گذاری های مشترک، تسهیل گمرکی ، مسائل حوزه بانکی و انتقال ارز بانک های دولتی را از قبل تعریف کردیم که امیدواریم در خلال مذاکراتی که با وزیر اقتصاد روسیه خواهیم داشت و بعد هم در دیدار روسای جمهوری نهایی خواهد شد، بتوانیم بخشی از این تسهیلات را در همین سفر شاهد باشیم.

وی به  جلساتی که با تجار ایرانی مقیم و فعال در روسیه برگزار شد،  اشاره کرد و افزود: تجار ایرانی مقیم روسیه موانع و گره هایی را در کار فرایند تجاری بیان کردند که بنا شد هم از سازمان توسعه و تجارت، وزارت صمت؛ بانک مرزی و وزارت اقتصادی و دارایی پیگیری شود تا سربازان خط مقدم اقتصاد و تجارت در روسیه و اوراسیا با سهولت بیشتری کار کنند.

وزیر اقتصاد:فرایند تجارت با روسیه تسهیل می شود

خاندوزی تصریح کرد: امیدوارم سفر آقای رئیسی به مسکو و برنامه های خوبی که از سوی رئیس جمهوری روسیه  تدارک دیده شده بتواند یک جهت دهنده در حوزه روابط راهبردی دو کشور محسوب و با پیگیریهای که وزارت خانه ها و دستگاههای اجرایی خواهند داشت ، چشم انداز خوبی برای توسعه اقتصاد دو کشور فراهم شود.

وزیر اقتصاد:فرایند تجارت با روسیه تسهیل می شود

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد: در مذاکرات ۱۹ ژانویه(۲۹ دی)، بین ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران در مورد برجام و اجرای پروژه های مشترک اقتصادی و موضوعات بین المللی گفت وگو می شود.

 به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پوتین و رئیسی درخصوص مساله اجرای برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) گفت و گو و تبادل نظر می کنند.  

در بیانیه کرملین گفته شده است: قرار است در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل مربوط به همکاریهای دوجانبه ازجمله اجرای طرح های مشترک در عرصه های اقتصادی و بازرگانی و موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای بررسی شود.

علاوه بر این در این مذاکرات، مساله برجام مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز امروز اعلام کرد که رییس جمهور کشورمان به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، فردا چهارشنبه عازم روسیه خواهد شد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه دیدار خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید