خبرهای خوب وزیر نفت درباره همکاری‌های اقتصادی ایران و مسکو

کدخبر: ۴۷۰۱۰۴
اقتصادنیوز: وزیر نفت در خصوص توافقاتی که در سفر به مسکو در بخش های مختلف اقتصادی حاصل شده توضیحاتی را ارائه کرده است.
خبرهای خوب وزیر نفت درباره همکاری‌های اقتصادی ایران و مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اوجی، وزیر نفت گفت: از بدو ورود به روسیه جلساتی با کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه داشتیم و در محور‌های مختلف انرژی، راه و ترابری، جهاد کشاورزی و وزارت نیرو تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

وزیر نفت در ارتباط تصویری با برنامه تیتر امشب گفت: در حوزه انرژی در بخش بالادست؛ توسعه میادین نفتی و گاز و در بخش پایین دست در بحث توسعه پتروپالایشگاه‌ها، پتروشیمی و انتقال تجهیزاتی که در حوزه صنعت نفت و گاز ما راهبردی است، تصمیماتی گرفتیم.

ایران دارای دومین ذخائیر گازی جهان است و روسیه هم در رتبه اول قرار دارد و دو طرف ظرفیت های خوبی برای توسعه  همکاری ها در حوزه بازار انرژی دارند.

به گفته اوجی نقشه جامع همکاری مشترک از قبل تهیه کرده بودیم و بر اساس این نقشه به توافقاتی رسیده ایم که به عقد قرارداد  هم ختم می شود.

اوجی گفت: کشور روسیه هم عضو اوپک پلاس است و دیدگاه های ما در بازار انرژی به هم نزدیک است. پیشنهادت خوبی در حوزه سوآپ گازی به طرف روسی داده ایم.

حدود یک ماه و نیم پیش توافقاتی در بخش سوآپ گازی ترکمنستان از خاک ایران به آذربایجان شکل گرفته بود که به گفته وزیر نفت اکنون زیرساخت مهیا است و آمادگی تجارت گاز از روسیه و آذربایجان به ایران را داریم  و پیشنهاد تبدیل گاز به ال ان جی و صادرات آن به طرف روسی داده شده است که می تواند در منطقه تحول ایجاد کند.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تاکنون ۱۵ دور در تهران و مسکو برگزار شده است و وزیر نفت هم اکنون به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی در مسکو حضور دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید