گزارش نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

پیام برجامی به بازار دلار /ریزش قیمت‌ سکه با فرمان طلا و دلار

کدخبر: ۴۷۲۹۵۵
اقتصادنیوز : بازار ارز امروز شاهد ریزش قیمت دلار و قیمت سکه بود. قیمت طلا هم امروز رشد کرد.
پیام برجامی به بازار دلار /ریزش قیمت‌ سکه با فرمان طلا و دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در شروع معاملات نقدی امروز  دوشنبه 11 بهمن 1400 نسبت به روز گذشته  افت و خیز چشمگیری نداشت و با 20 تومان نوسان بر روی 28 هزار و 100 تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در نیمه روز کانال 28 هزار تومان را از دست داد و با 27 هزار و 980 تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز گذشته کاهش 140 تومانی را نشان می دهد.

اما سرنوشت قیمت دلار در بازار متشکل ارزی امروز صعودی بود. قیمت دلار در این بازار با 32 تومان افزایش توانست کانال 25 هزار تومان را پس بگیرد و با 25 هزار و 38 تومان معامله شود. . 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی در سومین روز هفته جاری قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 24 هزار و 871 تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 25 هزار و 121 تومان اعلام شد. همچنین بر اساس صرافی ملی قیمت خرید یورو امروز 28 هزار و 210 تومان  و قیمت فروش یورو 28 هزار و 494 تومان  بود.

نوسان کم قیمت درهم 

قیمت درهم در بازار امروز نوسان چندانی را  تجربه نکرد. درهم در بازار امروز 20 تومان افت کرد و بر روی 7 هزار و 640 قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  28 هزارو 61 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود. 

ریزش قیمت سکه به فرمان طلا و دلار 

قیمت اونس طلا در بازار امروز  نزولی بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز با 1790 دلار معامله شد. این قیمت نسبت به روز شنبه 2 دلار پایین رفته بود.قیمت این  فلز زرد رنگ در ایران بر خلاف بازار جهانی افزایشی بود . قیمت طلا 18 عیار امروز 1 هزار و 900 تومان بالا رفت و به 1 میلیون و 225 هزار و 700 تومان رسید. 

قیمت سکه هم امروز با فرمان کاهشی قیمت  دلار و طلا ریزش کرد . قیمت این فلز گران بهای داخلی امروز 12 میلیون و 350 هزار تومان بود که نسبه عصر روز گذشته 10 هزار تومان پایین  رفته بود. با احتساب قیمت 27 هزار و 980 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 791  هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز 4.74 درصد بود.

پیام خطیب زاده به بازار دلار 

امروز در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار اظهارات سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت خارجه ایران در باره برجام برجسته بود. سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز گفت: مذاکرات در سه هفته گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در هر چهار حوزه داشته است.در برخی پیشرفت‌ها قابل توجه‌تر و سرعت بهتر بوده و در برخی به‌خاطر بی‌عملی‌های طرف مقابل و یا عدم ابتکار و خلاقیت لازم در طرف‌های مقابل با کندی‌هایی روبرو بوده است.

توصیه می‌کنیم بعد از بازگشت از پایتخت‌ها با تصمیمات لازم برگردند.اگر طرف‌های دیگر به‌ویژه آمریکا وقتی به وین برمی‌گردد، تصمیمات خود را اخذ کرده باشد و مطالبات به حق ایران را صحه بگذارد و بیشتر از برجام مطالبه نکند، به‌سرعت می‌توان به توافق پایدار و قابل اتکا رسید.خطیب زاده  ادامه داد:در بحث رفع تحریم‌ها، موضوعات قابل توجه باقی مانده است.انگلیس اظهارات شاذی(مردود) مطرح می کند که نشان از گیجی آنها در آنچه در وین اتفاق می افتد دارد.سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: منتظر هستیم تصمیم‌های سیاسی در واشنگتن به ۱+۴ اعلام شود. در حوزه رفع تحریم‌ها مواردی وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیده و باید طرف غربی در این باره تصمیم بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید