سقوطی دیگر در کمین اتریوم؟

بیت کوین در کانال 37000 دلار /کاهش قیمت آلت کوین ها

کدخبر: ۴۷۳۰۱۰
اقتصادنیوز: بیت کوین دوباره منفی شد. به دنبال آن، آلت کوین ها هم اکثرا منفی شده اند. البته افت امروز چندان قابل توجه نیست و قیمت بیت کوین توانسته کانال 37 هزار دلاری را حفظ کند.
بیت کوین در کانال 37000 دلار /کاهش قیمت آلت کوین ها

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین هم اکنون با افت بیش از دو درصدی، در حدود قیمت 37200 دلاری معامله می شود. ارزش معاملات ارز اول بازار، امروز هم مجددا کاهش داشته و به 16 میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار بیت کوین هم فعلا بالای 700 میلیارد دلار است.

اخیرا یکی از سناتورهای آمریکایی لایحه ای برای قانونی کردن بیت کوین در ایالت آریزونا ارائه کرده که این موضوع باعث ایجاد امیدواری های زیاد در بازار ارزهای دیجیتال شده است. گرچه این اتفاق هنوز تا عملیاتی شدن مسیر زیادی دارد و شاید اصلا به طور کلی رد شود، اما مطرح شدن آن هم باعث ایجاد جوی خوش بینانه نسبت به آینده ارزهای دیجیتال شده است.

سقوطی دیگر در کمین اتریوم؟

تحلیلگران تکنیکال نسبت به وضعیت اتریوم چندان خوش بین نیستند. ارز دوم بازار در نمودارها وضعیتی را دنبال می کند که اگر به کمتر از 2470 دلار سقوط کند، دوباره یک رالی نزولی دیگر را در پیش می گیرد و احتمالا تا 2100 دلار افت خواهد کرد. البته فعلا این اتفاق رخ نداده و اتریوم با افت 2 درصدی نسبت به روز گذشته، در حدود قیمت 2550 دلار معامله می شود.

اگر گاوها وارد بازار شوند و اتریوم تا بالای 2730 دلار رشد کند، خطر افت از اتریوم دور می شود. گرچه که فعلا خریداران در بازار ارزهای دیجیتال چشم به وضعیت بیت کوین دوخته اند تا بر اساس شرایط ارز اول بازار، درمورد سایر نمادها تصمیم گیری کنند.

اتریوم در شبانه روز گذشته حدود 10 میلیارد دلار معامله شده و بازدهی آن در مقیاس هفتگی نیز به بیش از 12 درصد رسیده است.

فروشنده های آلت کوین ها زیاد شدند

همبستگی زیاد نوسانات قیمت بیت کوین با آلت کوین ها، باعث قرمز شدن تمام بازار ارزهای دیجیتال شده است. امروز در میان تمام 50 ارز برتر بازار، تنها Decentraland مثبت است که آن هم فقط یک درصد رشد کرده است. مابقی ارزها منفی هستند که البته میزان افت اکثر آن ها کمتر از 4-5 درصد است. با این حال Terra ، Fantom ، Theta Network و Harmony افت های 8-9 درصدی را ثبت کرده اند.

اما دوره رشد چند روزه اخیر، برای برخی از نمادها به اندازه ای خوب بوده که حتی با وجود افت امروز، بازدهی هفتگی آن ها بیش از 40 درصد است. Flow، Decentraland و The Sandbox از این نظر بهترین وضعیت را دارند و رشد هفتگی آن ها بیش از 40 درصد است.

رشد 39 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز 3 درصد افت کرده و به 1.68 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات طی شبانه روز گذشته رشد خوبی نسبت به روز قبل از آن داشته و با افزایش 39 درصدی، به 81 میلیارد دلار رسیده است.

از این رقم 11.7  میلیارد دلار مربوط به معاملات دیفای بوده و ارزش معاملات استیبل کوین ها هم عدد 66 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

دامیننس بیت کوین هم که نشان دهنده مقیاس ارزش بیت کوین در برابر سایر ارزها است، حوالی 42 درصد ایستاده که نشان می دهد میزان تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال بهبود نسبی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید