سیب زمینی ارزان می شود؟ /قیمت جدید سیب زمینی در روزهای آینده+جدول

کدخبر: ۴۷۳۳۰۳
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه میوه و سبزی درخصوص قیمت سیب زمینی اعلام کرد که عرضه سیب زمینی نو در ۲۰ تا ۲۵ روز آینده، بازار را به تعادل می‌رساند.
سیب زمینی ارزان می شود؟ /قیمت جدید سیب زمینی در روزهای آینده+جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با عرضه سیب زمینی نو ظرف ۲۰ تا ۲۵ روز آینده بازار به تعادل می‌رسد.

کارگر گفت: با توجه به عرضه سیب زمینی دپو شده در انبارها و صادرات، قیمت دچار نوسان شده که با ورود محصول نو طی ۲۰ تا ۲۵ روز آینده بازار به آرامش می‌رسد.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی، قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی ۸ تا ۱۴ هزار تومان است که با احتساب سود منطقی در خرده فروشی عرضه می‌شود‌.

فروشندگان میوه می‌گویند که کمبود عرضه سیب زمینی ناشی از شرایط فصل و صادرات علت اصلی گرانی است و به هیچ عنوان بحث گرانفروشی مطرح نیست.

محصول قیمت هر کیلوگرم
انار دماوند ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان
انار شیراز  ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان
انار کوهستان ۲۲ تا ۳۵ هزار تومان
انگور بیدانه قرمز ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان
انگور بیدانه سفید ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان
پرتقال تامسون شمال ۷ تا ۱۳ هزار تومان
پرتقال خونی شمال ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
پرتقال ناول ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان
نارنگی انشو ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
نارنگی بندری ۲۵ تا ۳۳ هزار تومان
نارنگی‌تخم‌ پاکستانی ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان

15572569_617

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در حال حاضر هر کیلو سیب قرمز مراغه با نرخ ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، سیب زرد میانه ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۸ تا ۱۵ هزار تومان، کیوی ۱۶ تا ۲۳ هزار تومان ،لیموشیرین ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان و موز ۲۶ تا ۳۲ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

کارگر گفت: با توجه به آنکه در فصل زمستان خیار بوته‌ای تنها از منطقه جنوب به دست می‌آید؛ از این رو قیمت به سبب هزینه حمل و نقل بالاست.

محصول قیمت هر کیلوگرم
سیب قرمز مراغه ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
سیب زرد میانه ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان
سیب قرمز دماوند ۸ تا ۱۵ هزار تومان
کیوی ۱۶ تا ۲۳ هزار تومان
لیموشیرین ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان
موز  ۲۶ تا ۳۲ هزار تومان
خیار بوته ای ۵ تا ۹ هزار تومان
خیار اصفهان ۳  تا ۷ هزار تومان
خیار گلخانه ۷ تا ۱۱ هزار تومان

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو خیار اصفهان را ۳ تا ۷ هزار تومان، خیار بوته ای را ۵ تا ۹ هزار تومان و خیار گلخانه را ۷ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در حال حاضر بازار میوه و صیفی به جز سیب زمینی آرام است و هیچ گونه نوسان قیمتی نداریم.

به گفته اتحادیه میوه و سبزی، قیمت کالاهای لوکس همچون توت فرنگی در نرخ نامه نیست، اما این امر بدان معنا نیست که جز سود مصوب نباشد و همواره فروشندگان ملزم به عرضه بر مبنای فاکتور هستند.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو انار ۲۲ تا ۶۰ هزار تومان، انگور ۸۰ تا ۹۸ هزار تومان، پرتقال ۱۷ تا ۴۵ هزار تومان، نارنگی ۱۵  تا ۵۰ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، سیب ۱۵ تا ۶۵ هزار تومان، لیموشیرین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان،کیوی ۲۳ تا ۴۰ هزار تومان، موز ۳۲ تا ۴۵ هزار تومان و توت فرنگی ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید