خبر خوش رئیس بانک مرکزی از کاهش نرخ تورم

کدخبر: ۴۷۳۳۹۳
اقتصادنیوز: صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی با اشاره به اینکه نرخ رشد نقدینگی و تورم در ماه‌های گذشته کنترل‌شده، گفت: نرخ تورم در ۴ ماه اخیر از ۳.۳ درصد به ۱.۱ درصد کاهش یافته است.
خبر خوش رئیس بانک مرکزی از کاهش نرخ تورم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ تورم در ۴ ماه اخیر از ۳.۳ درصد به ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

صالح آبادی گفت: نرخ رشد نقدینگی و تورم در ماه‌های گذشته کنترل‌شده و کاهشی شده است. بازار ارز به تعادل و ثبات رسیده است. همچنین نرخ ارز در بازار متشکل کاهش داشته که این‌ها به کنترل تورم کمک کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی در برنامه رادیویی اقتصاد گفت: رهبری از بانک مرکزی خواستند که هدایت اعتبارات به سمت تولید باشد و این از اولویت‌های جدی بانک مرکزی است و با استفاده از سامانه‌ها و با استفاده از ابزار‌های هوشمند بر مصرف تسهیلات نظارت می‌کنیم.

 بخشی از حفظ ارزش پول ملی به تعادل و ثبات بازار ارز برمی‌گردد از سوی دیگر هم در بخش حقیقی اقتصاد مربوط است.

به گفته رئیس بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی یکی از محور‌های اصلی کنترل تورم است که باید صورت بگیرد. نظارت‌ها هوشمند خواهد شد. اضافه برداشت بانک‌ها و دولت نیز که در پایه پولی و تورم موثر است کنترل خواهد شد.

صالح آبادی گفت: از مجلس انتظار داریم لایحه بودجه را بدون کسری ببند. مجلس محترم درآمد‌های موهومی در بودجه ۱۴۰۱ درنظر نگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید