از رویافروشی تا واقعیت

در زمین‌های متاورسی سرمایه گذاری کنیم یا توکن‌های NFT؟

کدخبر: ۴۷۳۵۵۷
این روزها همزمان با هایپ‌ رمزارزی در ایران، واژه‌های متاورس و NFT بسیار به گوش می‌خورد. اما آیا اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری بر توکن های NFT و رمز ارز ها و زمین‌های متاورسی است؟
در زمین‌های متاورسی سرمایه گذاری کنیم یا توکن‌های NFT؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران٬ نوآوری در سطح دنیا با رشد چشمگیری همراه است. تکنولوژی‌ها به سرعت پدیدار شده و وارد زندگی مردم می شوند. شاید هیچ دوره ای به اندازه 20 سال اخیر زندگی روزمره انسان با تکنولوژی و دستاوردهای آن درگیر نبوده است. برخی از آن ها بسیار کارآمد بودند و در زندگی ما جا باز کردند و برخی دیگر یا از زمان خود جلوتر بودند یا به قدر کافی کارآمد نبودند و تبلیغاتی که حول آن ها صورت می گرفت، چیزی نبود که زندگی ما را دچار تغییر کنند.

در حوزه بلاکچین اما دو موضوع NFT و متاورس این روزها محور صحبت‌ها در بین مردم آشنا با این تکنولوژی شده است. عده ای امیدوار به ایجاد تحولی عظیم در زندگی مردم هستند، آن هم برای سال های نه‌چندان دور و عده‌ای معتقد به این که تنها تبلیغات منجر به هایپ و توجه شده و اتفاق خاصی در راه نیست.

متاورس به ایران هم رسید!

شرایط اقتصادی این روزهای مردم کشورمان هم در رشد چشم‌گیر توجه به موضوعاتی مثل متاورس و خرید NFTها بی تاثیر نبوده است. کافیست سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید تا رویای خرید زمین مجازی و رشد بالای قیمت آن در آینده نزدیک یا NFTهایی که از یک عکس سلفی شروع شدند و میلیون‌ها دلار فروخته شدند را ببینید و از خود بپرسید، چرا من نه!

اما سرمایه گذاری و استفاده از این دستاورد ها حواشی زیادی هم داشته. از آگهی‌های خرید زمین کلنگی در متاورس گرفته تا خرید NFT عکس بازیگران ایرانی!

نکات مورد توجه سرمایه گذاری در متاورس و NFT

قبل از سرمایه‌گذاری و ورود به این زمینه‌ سوالات مهمی وجود دارند که نیازمند پاسخند:

این که زندگی مجازی در متاورس چه کارکردی دارد؟

آیا بازی های متاورسی آمده‌اند که ما را بیش از پیش سرگرم کنند یا راهی برای کسب درآمد هم هستند؟

مسئله حفظ حقوق مادی و معنوی آثار ما با بلاکچین با NFT برطرف شده یا اینکه انسان به عنوان یک عضو مهم تعامل با ابزارها، باز هم کارکرد این ابزارها را زیر سوال می برد؟

شهرهای مجازی شکل گرفته محل سرمایه گذاری هستند یا یک تصویر اولیه و نابالغ از آینده خود را نمایش می دهند؟

آیا باید منتظر بود و فرصت داد تا ظرفیت های حقیقی و قابل سرمایه گذاری این حوزه خود را به ما نشان دهند و سپس دست به اقدام زد یا همین الان هم دیر شده است؟

همایش دنیای اقتصاد، حلقه اتصال زنجیره های بلاکچینی ایران

یکی از محورهای مهم همایش کاربردی بلاکچین و آینده دارایی‌های دیجیتال به موضوع متاورس و NFT ها برمی‌گردد. این همایش قرار است 30 بهمن و 1 اسفند ماه در سالن رویال‌ هال هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شود و بسیاری از فعالان و متخصصان تراز اول تحول دیجیتال و بازار رمرارزها و بلاکچین در آن حضور خواهند داشت.

سوالات ذکر شده تنها بخشی از پرسش‌های اساسی‌ای هستند که قبل از ورود به دنیای اقتصاد مجازی باید پاسخشان را پیدا کرد. در همایش بلاکچینی دنیای اقتصاد و در میز گرد زندگی نوین اجتماعی با متاورس و توکن غیر مثلی، به تمام آن‌ها پرداخته خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر محورهای همایش کاربردی اقتصاد بلاکچین و آینده دارایی‌های دیجیتال و همچنین انتخاب جایگاه حضور در سالن رویال‌هال اسپینال پالاس تهران به لینک زیر سر بزنید.

http://ibcc2022.den.ir/

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید