پشت پرده قرمز شدن بازار رمز ارزها /کدام ارز دیجیتالی را بخریم؟

کدخبر: ۴۷۳۷۳۴
اقتصادنیوز : بازار رمز ارز کماکان سرخ پوش است؛ هر عدد بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.8 درصد ارزان شده است و 36 هزار و 945 دلار قیمت خورده است .
پشت پرده قرمز شدن بازار رمز ارزها /کدام ارز دیجیتالی را بخریم؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو ، در حالی که سال 2021 بر وفق مراد سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال بوده است، سال 2022 شروع دلخواهی نداشته است؛ رهبر بازار رمزارزها در روزهای پایانی سال 2021 از قیمت نزدیک به 70 هزار دلار به کانال 40 هزار دلاری عقب نشینی کرد و حال در حال عقبگرد در کانال 30 هزار دلاری است. 

بازار رمز ارز کماکان سرخ پوش است؛ هر عدد بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.8 درصد ارزان شده است و 36 هزار و 945 دلار قیمت خورده است و هر عدد اتریوم نیز در این مدت 2.37 درصد از ارزش خود را از دست داده است و در حال حاضر 2 هزار و 648 دلار قیمت خورده است.

این ریزش قیمت ها در بین سایر رمزارزها که درصدی از حجم بازار را در اختیار دارند نیز مشهود بوده است؛ لایت کوین در این مدت 3.2 درصد و دوج کوین 1.6 درصد از ارزش خود را از دست داده اند و این ارزهای دیجیتال به ترتیب 3.2 دلار و 0.0024 دلار قیمت خورده اند.

چرا بازار رمزارز سرخ پوش شد؟


بنابر گزارش ریپل نیجریا دولت آمریکا برای پایین نگه‌داشتن نرخ بهره، اوراق قرضه خریداری می‌کند و برنامه پیش‌بینی شده آن باعث افزایش بازده اوراق قرضه و کاهش ارزش بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها شده است و سیر نزولی آنها در سال ۲۰۲۲ شدت گرفته است.


گفتنی است که تحرکات در بازارهای ارزهای دیجیتال با فروش دارایی‌های با ریسک بالاتر مانند سهام فناوری مرتبط است زیرا سرمایه‌گذاران برای سیاست‌های پولی سخت‌تر از سوی فدرال رزرو ایالات متحده و نرخ‌های بهره بالاتر آماده می‌شوند.

سرمایه‌گذاران نگران وضعیت ارزهای دیجیتال هستند، به‌ویژه زمانی که کشورها حرکت‌های بزرگی برای مبارزه با بازار کریپتو انجام می‌دهند؛ بانک مرکزی روسیه اخیراً ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال و رمزارزها را پیشنهاد کرده است، چین ممنوعیت کامل تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است و هند نیز با ایده ممنوعیت رمزارزها دست و پنجه نرم می کند.

بیت کوین به کجا می رود؟


با توجه به نوسانات شدید قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال گمانه زنی ها در خصوص سقوط بیشتر بیت کوین شدت گرفته است؛ امید ساعی، معامله‌گر و تحلیلگر بازارهای مالی، در گفت و گو با خبرنگار قرن نو در خصوص وضعیت بیت کوین در بازار گفت: بیت کوین در تایم فریم یک روزه با تشکیل الگوی کندلی پین بار و وجود یک کندل تاییدیه نزولی اعلام ریزش خود را علنی کرد. 


 

وی در ادامه افزود: در تایم فریم ۳ ساعته نیز الگوی مثلث صعودی در روند نزولی را شاهد هستیم که از هر سمت این الگو شکسته شود به معنای حرکت در همان جهت است.


 

این تحلیلگر بازارهای مالی در ادامه گفت: از طرفی نیز به دلیل ترس سرمایه‌گذاران و همچنین اوضاع رکودی اقتصاد کلان، منتظر لمس سطوح ۳۵۵۰۰، ۳۳ و بازه‌ی قیمتی ۲۸۲۰۰ تا ۳۰ هزار هستیم.

ساعی در آخر گفت: مسلما تمامی این حمایت ها نقاطی خوب برای خرید های پله ای با رعایت مدیریت ریسک و سرمایه است، در نظر داشته باشیم که بازار های نزولی بهترین زمان برای ارتقا دانش و پیگیری آموزش های نوین است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای هولد 


بیت کوین احتمالاً شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده است و اکنون در سال 2022 وارد سیزدهمین سال خود شده است؛ بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار است و با استفاده از نرم افزار مبتنی بر فناوری بلاک چین، یک پایگاه داده غیرمتمرکز که بر روی بیش از 15000 کامپیوتر (گره) در سراسر جهان اجرا می شود و تراکنش ها و مانده حساب ها را ثبت می کند، معامله می شود.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به آنچه بیت کوین در 13 سال گذشته از خود نشان داده است در سال 2022 نیز دوام خود را حفظ خواهد کرد و در نتیجه رمز ارز مناسبی برای هولد است.

دیگر رمزارز مناسب برای هولد اتریوم است که به گفته کارشناسان سال 2022 سال این رمز ارز است؛ اتریوم بر تراکنش‌های مالی و پرداخت‌ها در تمام بخش‌ها تسلط دارد، و همچنین زیرساخت بسیاری از پروتکل‌های DeFi را فراهم می‌کند، و به این ترتیب دارای عملکرد واقعی و همچنین حفظ ارزش است.

در میان آلت کوین ها نیز سولانا که اخیراً 12 درصد سقوط کرده است گزینه مناسبی برای هولد است چراکه به دنبال ایجاد یک شبکه قرارداد هوشمند جدید برای رقابت با اتریوم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید