غوغای متاورس و جهش 70 درصدی قیمت مانا در دو هفته!

کدخبر: ۴۷۴۱۰۳
تأثیر فناوری بلاکچین بر انقلاب دیجیتالی که در سراسر جهان در حال وقوع می باشد انکارناپذیر است، ولی ظهور متاورس و ادغام واقعیت مجازی در زندگی روزمره نحوه تعامل انسان ها در سطح جهانی را دچار تحول و دگرگونی زیادی کرده است.
غوغای متاورس و جهش 70 درصدی قیمت مانا در دو هفته!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آکادمی هلاکوئی، یکی از پروژه‌هایی که تلاش های آن برای ایجاد پلی میان دنیای قدیم با دنیای جدید توجه زیادی را به خود کرده است، دیسترالند (MANA) می باشد؛ یک اکوسیستم واقعیت مجازی (VR) که بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده و به کاربران اجازه می‌دهد محتوای دیجیتالی را ایجاد، با یکدیگر تعامل و کسب درآمد کنند.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که طی دو هفته گذشته، قیمت رمزارز MANA  تا 70 درصد رشد داشته و از پایین‌ترین سطح خود یعنی 1.70 دلار روز 22 ژانویه (2 بهمن) به 2.90 دلار روز اول فوریه (12 بهمن) رسیده است. این درحالی است که کل بازار رمزنگاری تحت فشار فروش گسترده ای قرار دارد.

سه عاملی که آینده‌ای مثبت را برای اکوسیستم دیسنترالند رقم می زند عبارتند از ادغام شرکت‌های دنیای واقعی در چشم‌انداز مجازی آن، اکوسیستمی رو به رشد متشکل از افراد مشهور و اینفلوئنسرهایی که بر بستر این پروتکل فعالیت می کنند و ارتقای رابط کاربری که به بهبود تجربه کلی کاربر کمک می‌کند

ادغام دنیای فیزیکی و مجازی

با افزایش محبوبیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال 2021، برخی از مجموعه‌های دیجیتالی راه خود را به حراج های بزرگ در خانه‌های حراج معتبری مانند ساتبی (Sotheby) باز کرده و در آنجا با پیشنهادهای چند میلیون دلاری مواجه شده اند.

ساتبی اکنون با ایجاد یک خانه حراج مجازی بر بستر دیسنترالند به شکستن سد بین دنیای فیزیکی و دیجیتال ادامه می دهد و به این طریق به یک نقطه ثابت در اکوسیستم رمزنگاری دیجیتال تبدیل شده است.

یکی دیگر از دلایل خوش‌بینی نسبت به آینده پروژه‌های سرزمین های مجازی مانند دیسنترالند، پذیرش آن از سوی افراد مشهور و اینفلوئنسرهایی است که به دنبال ایجاد برندهای خود در VR هستند. همانطور که هنرمندان و سازندگان مشهور حضور خود را در دنیای مجازی تقویت می کنند، پایگاه طرفداران آنها به طور فزاینده ای با امکانات فناوری بلاکچین و VR آشنا می شوند که از پتانسیل ایجاد موج جدیدی از پذیرش برخوردار است.

عامل سومی که به جذب کاربران به دیسنترالند کمک می کند، بهبود تجربه کاربران و افزایش تعداد ادغام ها بین پلتفرم های مختلف است. این پروتکل بخش “فروشگاه من” را به قابلیت های خود اضافه کرده است که به همه کاربران امکان می دهد مجموعه های خود را مدیریت و ردیابی کنند و برند شخصی خود را بسازند.

طبق آخرین به‌روزرسانی توسعه‌دهندگان این پروژه، برخی از ویژگی های آینده که قرار است در سال 2022 به آن افزوده شوند شامل انتشار یک کلاینت دسک‌تاپ، بهبود فضای چت و گفتگوی صوتی، NFT‌های مرتبط به‌عنوان ابزارهای پوشیدنی، ایموجی های نمادین، ابزارهای پوشیدنی هوشمند و نمونه اولیه برنامه موبایلی VR است.”

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید