خبر مهم درباره سبد معیشتی کارگران /اختلاف چند میلیون تومان است؟

کدخبر: ۴۷۴۳۳۱
اختلاف سبد معیشت دی ماه ١۴٠٠ با دی ماه سال گذشته (١٣٩٩) ٢٠ میلیون و ٨۴٧ هزار و ۶٠٩ ریال است. (سبد معیشت سال ٩٩، ۶ میلیون ٨٩۵ هزار تومان بود).
خبر مهم درباره سبد معیشتی کارگران /اختلاف چند میلیون تومان است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، نماینده کارگران در شورایعالی‌ کار با بیان اینکه رقم سبد معیشت کارگران برای سال آینده 8 میلیون و 980 هزار تومان اعلام شد، گفت: عدد سبد بر اساس خانوار 3.3 نفره و بر مبنای تورم دی ماه در نظر گرفته شده است.

محمدرضا تاجیک در گفتگو با خبرنگار عصرایران اظهار کرد: بحث کمیته دستمزد این نیست که عددی بدست بیاید که قابل قبول باشد بلکه کار گروه کارشناسی است و طبق مستنداتی که انستیتوی تغذیه و ریزگذاری‌ها و فرمول نویسی‌های سالهای قبل است. ما نمیتوانیم عددی اعلام کنیم که قادر به دفاع از آن نباشیم.

تاجیک در ادامه افزود: این سبد ممکن بود در آذر ماه بیشتر از دی ماه بدست می‌آمد چون تورم آذر ١۴٠٠ از دی بیشتر بود. لذا آخرین اطلاعات ما مربوط به دی ماه است و با توجه به اینکه نیاز است دستمزد سال آینده کارگران حداکثر تا اسفند ماه تعیین شود، باید تکلیف تبصره ٢ ماده ۴١ را مشخص می‌کردیم.

وی عنوان کرد: اختلاف سبد معیشت دی ماه ١۴٠٠ با دی ماه سال گذشته (١٣٩٩) ٢٠ میلیون و ٨۴٧ هزار و ۶٠٩ ریال است. (سبد معیشت سال ٩٩، ۶ میلیون ٨٩۵ هزار تومان بود).

نماینده کارگران در شورایعالی‌ کار اظهار کرد: نمایندگان کارگری در نظر دارند مبنای مذاکرات دستمزد جلسه بعدی شورایعالی کار، تبصره ٢ ماده مذکور یعنی معیشت کارگران در الویت شرکای اجتماعی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید