جزئیات تازه درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان/ حقوق‌ بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

کدخبر: ۴۷۴۶۸۶
همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهم ترین خواسته های آنهاست که این روزها خبرهای زیادی هم درباره آن منتشر می شود. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی یا همسان سازی حقوق‌ها، در یکی دو سال اخیر اجرا شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
جزئیات تازه درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان/ حقوق‌ بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهم ترین خواسته های آنهاست که این روزها خبرهای زیادی هم درباره آن منتشر می شود. به گفته  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی یا همسان سازی حقوق‌ها، در یکی دو سال اخیر اجرا شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی منتظرند تا درباره حقوق آنها فکری اساسی شود چرا که سطح حقوق آنها پایین تر از سایر بازنشستگان است و این روزها کفاف هزینه های آنها را نمی دهد.

زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد+ جزئیات مهم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به این پرسش که آیا متناسب سازی حقوق‌ها برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده نیز اجرا و حقوق بازنشستگان افزایشی خواهد داشت؟ پاسخ داد.

میرهاشم موسوی در پاسخ به اینکه آیا متناسب سازی حقوق‌ها برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده نیز اجرا و حقوق بازنشستگان افزایشی خواهد داشت یا خیر؟ به ایسنا گفت: متناسب سازی یا همسان سازی حقوق‌ها، در یکی دو سال اخیر اجرا شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: اما به طور کلی بر اساس قانون و ضریب افزایشی که هرسال به حقوق‌ها می‌خورد، حتما این ضریب افزایش حقوق را سال آینده برای بازنشستگان خواهیم داشت.

موسوی در واکنش به اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پایین‌تر از سایر بازنشستگان است، گفت: دولت پیش‌بینی‌هایی کرده و در مجلس نیز همکاری‌هایی در حال انجام است و می‌خواهند حداقلی را برای بازنشسته‌ها تصویب کنند که ما تفاهم داریم هر تصمیمی در مجلس گرفته شود با توان و کمک همکاران در حوزه تامین مالی و بیمه‌ای اجرایی کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

پرونده همسان سازی حقوق بازنشستگان بسته شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال، تمام ۸۹ هزار میلیارد تومان دیون دولت به تامین اجتماعی را دریافت کنیم.

 موسوی  درباره پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب کرد دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی افزود: این مصوبه اشکالاتی داشت و گفته شده بود حتما باید این ۸۹ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و دولت سهام خود را بفروشد و نقدا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. این اشکال در دوماه گذشته برطرف شد و درحال حاضر قرار است مالکیت سهام به سازمان تامین اجتماعی بابت بدهی منتقل شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به برنا گفت: همکاری خوبی بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان خصوصی سازی وجود دارد درحال حاضر قیمت‌گذاری سهام انجام شده و حدود ۶۸ هزار میلیارد تومان به زودی منتقل خواهد شد.

موسوی ادامه داد: برای دریافت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر، سهام‌ و شرکت‌هایی را پیشنهاد دادیم امیدواریم در هفته‌های اخیر در هیات دولت به تصویب هیات وزیران برسد. در تلاش هستیم تا پایان سال تمام این ۸۹ هزار میلیارد تومان دیون دولت به تامین اجتماعی را دریافت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان مرحله سوم هم دارد؟ تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله اجرا شده و دیگر مشکلی در این خصوص نداریم، فقط براساس قانون و ضریب افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی قرار است حداقل حقوقی برای بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین شود. هر تصمیمی در مجلس گرفته و منابع لازم تامین شود، اجرا خواهیم کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز قبل نیز محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در مورد افزایش حقوق بازنشستگان گفته بود:  قرار است نشست مشترک نمایندگان کانون‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور با حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه بزودی در کمیسیون اقتصادی تشکیل شود و آخرین وضعیت اجرای ناقص پرداخت های تعهدات دولت در بخش بازنشستگی در سال ۱۴۰۰ برای تامین اجتماعی پیگیری شود و موضوع پیش‌بینی‌های لازم در بودجه ۱۴۰۱ برای حل مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید