اخطار جدی به مشترکان پرمصرفی که صرفه‌جویی نکنند

کدخبر: ۴۷۴۷۳۱
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر تعرفه‌ها بر اساس مصرف مازاد نسبت به الگوی مصرف محاسبه می‌شود و مشترکان پرمصرف برق یا باید مصرف خود را با الگوی مصرف منطبق کنند و یا هزینه بالاتری پرداخت کنند.
اخطار جدی به مشترکان پرمصرفی که صرفه‌جویی نکنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مشترکان پرمصرف برق یا باید مصرف خود را با الگوی مصرف منطبق کنند و یا هزینه بالاتری پرداخت کنند.

شریعتی گفت: مشترکان پرمصرف برق یا باید همانند اکثریت مردم خود را با الگوی مصرف منطبق کنند و یا هزینه مصرف بالای خود را بپردازند. مجموعا میزان افزایش‌های تعرفه‌های برق روند کاهشی داشته، اما نکته مهم این است که باید با رشد مصرف برق در پله‌های بالاتر نیز روند تعرفه افزایشی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حال حاضر تعرفه‌ها بر اساس مصرف مازاد نسبت به الگوی مصرف محاسبه می‌شود که میانگین تعرفه را کاهش می‌دهد، اما برای پله‌های آخر تعرفه‌ها، می‌توان در اصلاحات آتی قوانین، کل مصرف را براساس تعرفه پله آخر برای مشترکان پرمصرف لحاظ کرد.

در تابستان امسال به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد قطعی برق در بخش خانگی و صنعتی کشور بودیم، در پی این موضوع تعرفه‌های جدیدی برای برق در نظر گرفته شد که محاسبه آن از بهمن اجرا شد، که یکی از اهداف آن ترغیب پرمصرف‌ها به مصرف بهینه و کاهش یارانه انرژی آن‌ها بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید