مبلغ وام فرزندآوری چقدر است؟

کدخبر: ۴۷۵۰۵۸
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: تسهیلات اعطایی برای فرزند اول ۱۵ میلیون تومان، فرزند دوم ۲۵ میلیون تومان، فرزند سوم ۳۵ میلیون تومان، فرزند چهارم ۴۵ میلیون تومان و بالاتر از آن ۵۰ میلیون مقرر می شود.
مبلغ وام فرزندآوری چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد شهید؛ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سهام خود را از محل شرکت های بورسی و غیر بورسی به این دو سازمان واگذار خواهد کرد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در تشریح آخرین مصوبات این کمسیون، گفت: در صورت تصویب، برای هر یک از زوجین که تاریخ عقد آنها از ابتدای سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۱ است، وام ۱۲۰ میلیون تومانی تعیین می شود.

زارع همچنین اظهار داشت: بر اساس بررسی های نیمه تمام کمیسیون، بانک مرکزی مکلف می شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه جاری و سپرده های قرض الحسنه برای اشتغال و وام ازدواج در نظر بگیرد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق پس از رای گیری مصوب خواهد کرد زوج های زیر ۲۵ سال و زیر ۲۳ سال وام ۱۵۰ میلیون تومانی بتوانند دریافت کنند. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه بیان کرد: تسهیلات اعطایی برای فرزند اول ۱۵ میلیون تومان، فرزند دوم ۲۵ میلیون تومان، فرزند سوم ۳۵ میلیون تومان، فرزند چهارم ۴۵ میلیون تومان و بالاتر از آن ۵۰ میلیون مقرر می شود. همچنین برای کسانی که ۳ فرزند و بالاتر از آن دارند، ۱۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن یا خرید آن ارائه می شود.

وی افزود: طبق تبصره در حال بررسی لایحه بودجه، ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و ۷ هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی برای اشتغال‌زایی قرار داده می شود. 

زارع در پایان، ابراز داشت: همچنین کمیسیون تلفیق مصوب کرد دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد شهید؛ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان سهام خود را از محل شرکت های بورسی و غیر بورسی به این دو سازمان واگذار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید