رصد بازار کالاهای اساسی ؛

قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد/نرخ ۲ هزار تومان گرانفروشی است

کدخبر: ۴۷۶۷۷۸
اقتصادنیوز : رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۹ هزار تومان معادل شانه ای ۳۸ هزار تومان است.
قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد/نرخ ۲ هزار تومان گرانفروشی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان -  آقای نبی پور گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد مصرف، نیازی به واردات تخم مرغ نداریم. با توجه به نرخ مصوب ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان برای هر کیلو تخم مرغ، تشکل ها حاضرند به هر میزانی که میادین نیاز دارند، تخم مرغ در اختیارشان بگذارند.

با توجه به ازدیاد تقاضا از سوی شیرینی فروشی‌ها، قیمت تخم مرغ در بهمن به اوج خود می‌رسد که طبق گفته تولیدکنندگان، شرایط مساعد تولید موجب شده تا قیمت نوسان چندانی نداشته باشد.

نبی پور گفت: روزانه بالای ۳ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، در حالی که سال‌های گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن بود.

به گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، شنیده‌ها حاکی از آن است که واردات تخم مرغ در حال انجام است، در حالی که به سبب کیفیت پایین، تقاضایی برای خرید نیست و از طرفی کمبودی در بازار داخل نداریم.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که هر عدد تخم مرغ با نرخ ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان در مغازه‌های خرده فروشی عرضه می‌شود که طبق گفته رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار این امر گرانفروشی است.

دستگاه‌های مسئول باید با گرانفروشی برخورد کنند؛ چرا که هر شانه تخم مرغ حداکثر ۴۳ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید