پیام جدید بانک مرکزی به بازار ارز

سقوط همزمان قیمت دلار و سکه به کانال جدید

کدخبر: ۴۷۶۹۴۷
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شاهد سقوط قیمت دلار و سکه به کانال 26 هزار تومان و 11 میلیون تومان بود. نرخ حواله درهم نیز به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد و در سراشیبی قرار گرفت.
سقوط همزمان قیمت دلار و سکه به کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز پنجشنبه 28 بهمن 1400 شاهد سقوط قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود.نرخ دلار در بازار امروز کانال 27 هزار تومان را از دست داد. قیمت دلار در معاملات نقدی امروز نسبت به عصر روز گذشته 430 تومان پایین رفت و بر روی 26 هزار و 570 تومان قرار گرفت. 

 اما نرخ دلار در بازار متشکل ارزی امروز افت اندکی را ثبت کرد. قیمت دلار در این بازار  با 25 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد که نسبت به دیروز 35 تومان کاهش را نشان می دهد. 

قیمت دلار و یورو  در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار در صرافی ملی 24 هزار و 981 تومان و نرخ فروش دلار 25 هزار و 232 تومان می باشد. همچنین نرخ خرید یورو 28 هزار و 446 تومان و نرخ فروش آن 28 هزار و 731 تومان بود. 

نرخ حواله درهم در سراشیبی

نرخ حواله درهم امروز همزمان با کاهش قیمت دلار به مسیر کاهشی روز گذشته ادامه داد و در سراشیبی قرار گرفت. قیمت درهم امروز 90 تومان عقب نشینی کرد و با 7 هزار و 230 تومان معامله شد.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  26 هزارو 555 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

سقوط قیمت سکه  به کانال 11 میلیون تومان

قیمت اونس طلا در بازار جهانی امروز  تقریبا 21 دلار بر ارزش خود افزود و به 1890 دلار رسید. اما در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه امامی با  افت قیمت دلار پایین رفت. 

قیمت طلا 18 عیار امروز 1 هزار و 900 تومان ارزان شد و بر روی 1 میلیون و 200 هزار و 700 تومان ایستاد. قیمت سکه هم امروز از کانال 12 میلیون تومان به کانال 11 میلیون تومان سقوط کرد. قیمت این فلز گران بهای داخلی امروز 11 میلیون و 955 هزار تومان بود که نسبت به عصر دیروز 115 هزار تومان پایین رفته بود. 

 با احتساب قیمت 26 هزار و 570 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 822 هزار تومان به دست آمد و  حباب آن 1.2 درصد به دست می‌آمد.  که نسبتا کوچک بود. 

پیام بانک مرکزی به بازار ارز 

خبر  آزاد سازی ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی امروز هم در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار  داغ بود .مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در این باره گفت:‌ مذاکرات ایران و کره‌جنوبی در سئول برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران انجام شد.

 این منابع مالی از ۴ سال قبل به بهانه تحریم‌ها در ۲ بانک کره جنوبی مسدود شده است. ایران در این فرصت بر رفع محدودیت غیرقانونی از منابع ارزی بلوکه‌شده خود در کره جنوبی تاکید کرد.رسانه‌های کره جنوبی نیز از برنامه این کشور برای ازسرگیری واردات نفت از ایران پس از سه سال وقفه خبر دادند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید