پیش بینی قیمت دلار امروز اول اسفند 1400

کدخبر: ۴۷۷۵۰۱
اقتصادنیوز: به نظر می رسد در شرایط فعلی بازارساز از اینکه دلار تحت فشارهای هیجانی افت قیمت زیادی را تجربه کند،‌ جلوگیری به عمل نخواهد آورد. با این حال بازار در ماه های اخیر افت قابل توجهی را ثبت کرده است و دشوار است که توافق زمینه افت معنادار دیگری را فراهم کند.
پیش بینی قیمت دلار امروز اول اسفند 1400

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اکو ایران، دارندگان دلار در اولین روز هفته نهایت تلاش خود را کردند که اسکناس آمریکایی را در کانال ۲۶ هزار تومانی نگه دارند. حفظ دلار در کانال ۲۶ هزار تومانی موجب شد که انتظارات نزولی تا حدی کاهش پیدا کند. با این حال، سایه توافق هسته ای بر روی بازار ارز است و هر لحظه ممکن است که دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی نزول کند.

به نظر می رسد که بازارساز نیز از افت قیمت استقبال می کند و به دنبال مدیریت قیمت از طریق ایجاد یک کف مشخص نیست. روز شنبه صرافی های بانکی نرخ فروش دلار را در کانال ۲۴ هزار تومان قرار داده بودند که فاصله معناداری با قیمت بازار داشت. این در حالی بود که برخی معامله گران انتظار داشتند که بازارساز نرخ بالاتری را برای دلار در صرافی های بانکی تعیین کند و از این طریق به معامله گران پیام بدهد که به دنبال افت شدید قیمت نیست. 

اعلام قیمت مصوب برنج/ عرضه برنج 12 هزار تومانی در بازار

photo_۲۰۲۲-۰۲-۲۰_۰۹-۰۹-۳۸

سال ۹۲ زمانی که قیمت دلار دچار افت هیجانی شد،‌رییس وقت بانک مرکزی اعلام کرد که ارزش ذاتی دلار زیر ۳ هزار تومان نیست. این اظهار نظر موجب شد که هیجانات بعدی بازار تا حد زیادی مدیریت شود و توافق هسته ای، سطح نوسانات غیر قابل پیش بینی دلار را بالا نبرد. 

به نظر می رسد در شرایط فعلی بازارساز از اینکه دلار تحت فشارهای هیجانی افت قیمت زیادی را تجربه کند،‌ جلوگیری به عمل نخواهد آورد. با این حال بازار در ماه های اخیر افت قابل توجهی را ثبت کرده است و دشوار است که توافق زمینه افت معنادار دیگری را فراهم کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید