قیمت بیت کوین هزار و ۵۰۰ دلار ریخت /واکنش رمزارزها به گفته‌های بوریس جانسون

کدخبر: ۴۷۷۶۸۴
اظهار نظرهای نخست وزیر بریتانیا با واکنش گسترده ای از سوی بازارهای مالی خصوصا بازار رمزارز همراه شد.
قیمت بیت کوین هزار و ۵۰۰ دلار ریخت /واکنش رمزارزها به گفته‌های بوریس جانسون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بازار رمزارز امروز نیز سرخ پوش بود و بیت کوین به عقبگرد در کانال ۳۰ هزار دلاری ادامه داد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در گفت و گویی با خبرنگار بی بی سی گفت: شواهد نشان می دهد که روسیه در حال برنامه ریزی برای "بزرگترین جنگ در اروپا از سال ۱۹۴۵" است. جانسون در ادامه گفت:" اطلاعات حاکی از آن است که روسیه قصد دارد تهاجمی را آغاز کند که پایتخت اوکراین کیف را محاصره کند".

نخست وزیر بریتانیا در ادامه افزود:"‌ تهاجم اوکراین جهان را شوکه خواهد کرد. آخرین برآوردهای دولت ایالات متحده نشان می دهد که بین ۱۶۹۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰ سرباز روسی در امتداد مرز اوکراین، هم در روسیه و هم در بلاروس، مستقر هستند."

جانسون هشدار داد که هر درگیری ممکن است "خونین و طولانی" باشد.

اظهار نظرهای نخست وزیر بریتانیا با واکنش گسترده ای از سوی بازارهای مالی خصوصا بازار رمزارز همراه شد؛ به تعبیر کارشناسان هرگونه شدت گرفتن تنش میان روسیه و اوکراین منجر به ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار رمزارز و از طرف دیگر جهش قیمت طلا در بازارهای جهانی خواهد شد.

شواهد حاکی از آن است که پیش بینی کارشناسان تاکنون بی راه نبوده است؛ تا زمان تنظیم این خبر و از ابتدای روز بیت کوین با کاهش قیمت هزار و ۵۹۷ دلاری و یا به عبارتی از دست دادن ۴ درصد از ارزش خود به قیمت ۳۸ هزار و ۲۵۹ دلار رسیده است و اتریوم نیز با از دست دادن ۹۷ دلار و یا نزدیک به ۴ درصد از ارزش خود به قیمت ۲ هزار و ۶۲۵ دلار رسیده است. 

در میان سایر رمزارزهای موجود در بازار نیز بایننس از ابتدای روز تاکنون بیش از ۱۶ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است و به عبارتی ۴.۲۴ درصد از ارزش خود را از دست داده است و لایت کوین نیز در این مدت با ریزش قیمت ۳ دلاری و ۳۶ سنتی مواجه شده است که ۲.۹۶ درصد از ارزش این رمزارز محسوب می شود و از طرف دیگر کاردانو نیز از ابتدای روز تاکنون ۰.۰۴ دلار ارزان شده است و این رمز ارز در این مدت نزدیک به ۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین از ابتدای امروز را به نمایش گذاشته است:

واکنش شدید رمزارزها به گفته‌های بوریس جانسون/ بیت کوین هزار و ۵۰۰ دلار ریخت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید