خبرهای جدید از فرآیند ساماندهی کارتخوان‌ها

کدخبر: ۴۷۸۱۳۷
اقتصادنیوز: به گفته رئیس کل سازمان امور مالیاتی، طرح ملی ساماندهی کارتخوان‌های بانکی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در حال عملیاتی شدن است و افرادی که فرار مالیالتی دارند، جریمه می‌شوند.
خبرهای جدید  از فرآیند ساماندهی کارتخوان‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تمام شدن فرآیند ساماندهی کارتخوان‌ها و جریمه شدن افرادی که فرار مالیالتی دارند، خبر داد.

داوود منظور گفت: طرح ملی ساماندهی کارتخوان‌های بانکی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در حال عملیاتی شدن است، مزایای اجرای این قانون شفاف شدن اقتصاد، اجرای عدالت مالیاتی، کاهش اعتراضات مالیاتی و نهایتاً تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده بدون فشار بر مودیان است.

او می‌گوید: بهره گیری از اطلاعات تراکنش کارتخوان ها به تشخیص درست مالیات، اجتناب از برخورد‌های سلیقه‌ای در حسابرسی مالیاتی و به ویژه مقابله منطقی و علمی با فرار مالیاتی و  به شفاف شدن اقتصاد کمک می‌کند.

 

تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند و چنانچه در اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی مربوط به اشخاص، فرار مالیاتی و بی توجهی به قوانین و حقوق رخ داده باشد، جرایم قانونی شامل آن‌ها می‌شود.

طبق قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان در سال ۹۸، دارندگان دستگاه کارتخوان موظف بودند تا پایان بهمن ۱۴۰۰ مشخصات دستگاه خود را  در سامانه مالیاتی ثبت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید