آخرین خبر از تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

کدخبر: ۴۷۸۴۰۸
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص سهام عدالت به جاماندگان و وضعیت ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه توضیحاتی ارائه کرد.
آخرین خبر از تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

به گزارش اقتصادنیوز ؛ جعفر قادری عضو کمیسین تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی حذف ارز ترجیحی در جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئله حذف ارز 4200 تومانی شب گذشته مورد بررسی قرار نگرفته است و تصمیم نهایی پس از بررسی مجددا در کمیسیون به صحن خواهد رفت.

وی افزود: در جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق توضیحاتی توسط رئیس کمیسیون در خصوص ارز ترجیحی مطرح شد اما بحثی که منجر به تصمیم‌گیری شود، رخ نداد. برخی مباحث درآمدی نیز که به کمیسیون بازگشته بود مورد بررسی قرار گرفت.

قادری در ادامه گفت: در بحث بند «ی» تبصره یک لایحه بودجه سال آینده و در جز یک، مبلغ 4.5 میلیارد یورو مربوط به نیرو‌های دفاعی باقی ماند اما در جز دوم این بند از تبصره یک، مبلغ 5.5 میلیارد یورو مربوط به اجرای طرح‌های پیشران جدید و نیمه تمام به 3 میلیارد یورو کاهش یافت. همچنین بحث جاماندگان سهام عدالت نیز مطرح شد که در ادامه کمیسیون تلفیق با سهام‌دار شدن این افراد موافقت کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سازوکار تامین سهام مورد نیاز جاماندگان سهام عدالت گفت: این بحث در کمیسیون به تصویب رسید اما همچنان بحث تامین سهام ابهام دارد چراکه سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است که امکان واگذاری سهام‌های بازگشتی سهام عدالت را به دلیل تعهدات جدید ندارد. این موضوع از جمله نکاتی است که به دلیل محدودیت‌های سازمان خصوصی‌سازی همچنان وضعیت مشخصی ندارد.

به گزارش تسنیم، پیش از این حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس برای اعطای سهام به جاماندگان سهام عدالت گفته بود: از سال گذشته همچنان 130 هزار میلیارد تومان سهام باقی‌مانده که یک برگه آن نیز عرضه نشده است. در بودجه امسال نیز 75 هزار میلیارد تومان سهام باید عرضه شود. 130 هزار میلیارد تومان نیز کمیسیون تلفیق پیشنهاد کرده تا برای حمایت از تامین اجتماعی و ایثارگران سهام عرضه شود. به عبارتی تاکنون 400 هزار میلیارد تومان سهام دولت باید عرضه گردد که اصلا چنین سهامی وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که این موضوع به کمیسیون تلفیق بازگشته و با دعوت از وزیر اقتصاد در وهله‌ اول روشن گردد که ما اصلا چه میزان سهام داریم و بعد در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید