پیش بینی قیمت دلار 5 اسفند 1400

جوسازی در بازار ارز /دامنه نوسان قیمت دلار

کدخبر: ۴۷۸۵۴۰
اقتصادنیوز: معامله گران ارزی به دنبال اخبار قطعی تر از مقر مذاکرات وین هستند . در این شرایط دامنه نوسان نرخ دلار محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ الی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.
جوسازی در بازار ارز /دامنه نوسان قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران روز گذشته شاهد آرامش نسبی قیمت دلار آمریکا بود. نرخ دلار دیروز افت و خیز چشمگیر را ثبت نکرد و این اسکناس آمریکایی عصر دیروز با 26 هزار و 350 تومان معامله شد که نسبت به قیمت سه شنبه 30 تومان پایین رفته بود.  

محدوده قیمت دلار همزمان با مذاکرات 

اخبار مذاکرات برجامی بازار ارز تهران را احاطه کرده و معامله گران با احتیاط وارد بازار می شوند. آنها به دنبال اخبار قطعی تر از مقر مذاکرات وین هستند . در این شرایط  دامنه نوسان نرخ دلار محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ الی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.  

جوسازی نوسان گیران بازار ارز

در شرایط کوتاه مدت تر، بازار بیشتر تحت تاثیر تحرک نوسان گیران قرار خواهد داشت. آن ها ممکن است با جوسازی پیرامون اخبار سعی کنند که از دلار در نقاط کف و سقف گفته شده، نوسان گیری کنند. به عنوان مثال، خالی فروشان می توانند دلار را به سوی مرز ۲۶ هزار تومان ببرند و پس از آن با افزایش خریدها آمادگی این ارز برای رفتن به سوی سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان را مورد آزمون قرار بدهند. البته شرایط کنونی بازار به گونه ای نیست که بتوان انتظارات نوسان سنگینی در معاملات را داشت،‌ مگر آنکه از وین خبر خاصی برسد. 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز پنجم اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟ 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  روز گذشته بر روی 7 هزار و 150 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز چهارشنبه ثابت بود. بنابراین از  مسیر قیمت درهم سیگنال نزول یا صعود مخابره نشد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی 26 هزار و 250 تومان قرار  گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب  50 تومان پایین رفته بود.   در معاملات پشت خطی سه شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 26 هزار و 300 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه5 اسفند  1400 را نزولی پیش بینی کرده اند. 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات  دیشب با 25 هزار و 650 تومان معامله شد که نسبت به قیمت سه شنبه  شب 70  تومان افت کرده بود. سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی  25 هزار و 720 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال  کاهش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه 5 اسفند بر مدار نزول قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید