4.1 میلیون دلار ارز دیجیتال به اوکراین اهدا شد

کمک رمز ارزی به ارتش اوکراین در اوج جنگ با روسیه

کدخبر: ۴۷۹۰۴۴
اقتصادنیوز: 4.1 میلیون دلار ارز دیجیتال از زمان حمله روسیه به ارتش اوکراین وارد شده است.
کمک رمز ارزی به ارتش اوکراین در اوج جنگ با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز ، بر اساس داده‌های جدید شرکت تحلیلی بلاک چین  Elliptic، کمک‌های مالی که با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین به ارتش اوکراین ارسال می‌شود، میلیون‌ها دلار است.

کمک رمز ارزی به اوکراین در اوج جنگ با روسیه

تحقیقات نشان می‌دهد که 4.1 میلیون دلار ارز دیجیتال توسط سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های داوطلب در اوکراین از زمان آغاز تهاجم جمع‌آوری شده است که شامل یک کمک مالی 3 میلیون دلاری در اوایل روز جمعه است.

تنها در روز پنج‌شنبه، یک سازمان غیردولتی بیش از 675هزار دلار بیت‌کوین دریافت کرد و تا صبح جمعه، این رقم به لطف اهدای 3 میلیون دلاری یکباره به بیش از 3.4 میلیون دلار رسید.

نقش گروه های داوطلب در درگیری روسیه و اوکراین

برای سال ها، گروه های داوطلب نقش مهمی در درگیری روسیه و اوکراین ایفا کرده اند. این سازمان ها با ارائه منابع و نیروی انسانی اضافی، کار ارتش اوکراین را افزایش داده اند. به عنوان مثال، زمانی که ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور طرفدار روسیه در سال 2014 از قدرت برکنار شد، لشکرهایی از داوطلبان سازمان‌یافته برای حمایت از معترضان ایستادند.

به طور معمول، این سازمان‌ها از طریق بانک‌ها یا اپلیکیشن‌های پرداخت، وجوهی را از اهداکنندگان خصوصی دریافت می‌کنند، اما ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین به عنوان یک روش تامین مالی و جایگزین مهم ظاهر شده‌ است، زیرا کمک‌های سریع و فرامرزی از این طریق را امکان‌پذیر می‌سازند و می توانند موسسات مالی را که ممکن است پرداخت‌ها به اوکراین را مسدود کرده باشند، دور بزنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید