رصد نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

ترس در بازار دلار ایران /قیمت سکه ریزش کرد

کدخبر: ۴۷۹۰۵۳
اقتصادنیوز : بازار ارز تهران امروز شاهد نوسان محدود قیمت دلار بود اما قیمت سکه و قیمت طلا ریزش کرد.
ترس در بازار دلار  ایران /قیمت سکه ریزش کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در شروع معاملات امروز شنبه هفتم اسفند 1400 شاهد ثبات قیمت دلار نسبت به روز پنجشنبه گذشته  بود. نرخ دلار در بازار امروز  با 26 هزار و 250 تومان معامله شد .این اسکناس آمریکایی در نیمه روز 30 تومان عقب نشست و بر روی 26 هزار و 220 تومان قرار گرفت. 

این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که در بازار متشکل ارزی امروز قیمت دلار اندکی بالا تر از دو روز پیش بود. نرخ دلار در این بازار 24 هزار و 594 تومان بود که نسبت به روز پنجشنبه 56 تومان رشد را نشان می دهد. 

صرافان دلار و یورو را چند خریدند ؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 24 هزار و 465 و نرخ فروش آن 24 هزار و 711 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 27 هزار و 129 تومان و قیمت فروش آن 27 هزار 402 تومان بود. 

ثبات نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم امروز سرنوشتی مشابه نرخ دلار امریکا داشت. قیمت درهم امروز با 7هزار و 170 تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه ثبات را نشان می دهد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  26 هزارو 335  تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

قیمت سکه ریزش کرد

قیمت اونس طلا روز پنجشبه تا بالای 1970 دلار هم پیشروی کرد. این فلز گران بها  امروز با 1889 دلار معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه   افت چشمگیری داشت اما نسبت به دیروز 5 دلار بالا تر بود. 

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت سکه و قیمت طلا ریزش کردند. قیمت طلا 18 عیار امروز 22 هزار و 600 تومان ارزان تر از دو روز پیش بود و با 1 میلیون و 204 هزار  تومان مبادله شد. 

قیمت سکه هم امروز 70 هزار تومان ریزش کرد و با 12 میلیون و 40 هزار تومان معامله شد.  با احتساب قیمت 26 هزار و 220  تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 716 هزار تومان به دست آمد و  حباب آن 2.76  درصد به دست می‌آمد.

ترس برجامی در بازار ارز 

بازار ارز تهران و معامله گران دلار این روز ها شاهد سیگنال های ضد و نقیض از مقر مذاکرات وین هستند. بنابراین آنها از این اخبار ترسیده و ترجیح می دهند بیشتر نظاره گر باشند و با احتیاط  دست به خرید و فروش بزنند. آنها در  انتظار اخبار قطعی تر هستند .از  طرفی خبر ها حکایت از پیشرفت در روند مذاکرات و احتمال توافق هسته ای  دارد و از طرفی هم به نظر می رسد که مسائل  حساس هنوز حل نشده است. امروز محمودوند؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اخباری که پیرامون توافقات به ما رسیده خوب نیست.  منافع ملت ایران باید رعایت شود.اگر قانون راهبری مجلس رعایت نشود قطعا دولت باید پاسخگو باشد

مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم گفته :بنابر دعوت مجلس، آقای امیرعبداللهیان فردا برای توضیحات پیرامون مذاکرات به کمیسیون می آید.

همچنین در اکوایران ببینید : فداکاری پرهزینه ریال برای بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید