کوچکی‌نژاد :

زیرساخت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم شود/ یارانه نقدی افزایش یابد

کدخبر: ۴۷۹۲۷۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره راهکار جایگزین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید یارانه نقدی را افزایش دهد.
 زیرساخت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم شود/ یارانه نقدی افزایش یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، جبار کوچکی‌نژاد ، با تاکید بر اینکه در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت باید حمایت‌های دیگری در سال آینده از مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه داشته باشد، اظهار داشت: دولت هنوز به صورت شفاف به ما اعلام نکرده است که بعد از حذف ارز ترجیحی، چه برنامه‌هایی برای حمایت از مردم دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، دولت باید بگوید که می‌خواهد به چه نحوی پولی را که از این طریق به دست می‌آورد، هزینه کند.

وی ادامه داد: معمولا دولتمردان می‌گویند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باز هم یکسری برنامه‌های حمایتی را در دستور کار دارند، اما هنوز سازوکار آن را به صورت شفاف به مجلس اعلام نکردند.

قیمت مصوب برنج اعلام شد

زیرساخت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم شود/ یارانه نقدی افزایش یابد

 

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: هنوز شیوه بازپرداخت ارز ۴۲۰۰ و نحوه حمایت از طبقات پایین جامعه برای ما مشخص نیست. دولت باید به ما بگوید که آیا می‌خواهد مجددا این منابع را به همه دهک‌های یارانه بگیر دهد و یا آنکه برخی از دهک‌ها حذف می‌شوند.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: همه ما موافق ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم اما باید نحوه انجام این کار و راهکار جایگزین آن برای ما شفاف باشد. همچنین لازم است دولت، قبل از حذف ارز ترجیحی، زیرساخت‌های این کار را فراهم کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما و در صورت حذف ارز ترجیحی دولت باید به چه نحوی از مردم حمایت معیشتی کند، گفت: دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید میزان یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید