آخرین مهلت پرداخت مالیات خانه های خالی اعلام شد+فیلم

کدخبر: ۴۷۹۶۵۴
اقتصادنیوز: بنابر اعلام سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی، صاحبان خانه‌های خالی تا پایان فردا 10 اسفند 1400 فرصت دارند تا نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.
آخرین مهلت پرداخت مالیات خانه های خالی اعلام شد+فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی گفت: امکان بررسی اعتراضات به پیامک‌های ارسالی برای دریافت مالیات بر خانه‌های خالی وجود دارد.

جهانگیر رحیمی سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی در گفت و گوی زنده شبکه خبر در رابطه با مالیات بر خانه های خالی نکاتی را مطرح کرد

اگر مالکی برای پرداخت مالیات اقدام نکند چه می‌شود؟
رحیمی: سازمان امور مالیاتی بر اساس آماری که وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده مالیات را محاسبه و برای مالکان خانه خالی پیامک ارسال شده است بر اساس پیامک آن‌ها وقت دارند تا پایان فردا نسبت به پرداخت اقدام کنند. اگر اشتباهی رخ داده افراد می‌توانند در سامانه الکترونیکی سازمان توضیحات خود را ارائه دهند و اگر افراد مالیات را پرداخت نکنند نسبت به باقی مانند سال محاسبه انجام می‌شود و فرآیند‌های لازم انجام می‌گیرد.



از افراد تقاضا می‌شود نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند و اگر اعتراضی وجود دارد آن را اعلام کنند تا مراتب پیگیری صورت گیرد.

مالیات بر خانه های خالی، قانونی است که در دی ماه سال ۹۹ با هدف افزایش عرضه خانه‌های خالی و کاهش اجرا بها به تصویب رسید. بر اساس این قانون کلیه سرپرستان و مالکان واحدهای مسکونی می‌بایست اطلاعات مسکونی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید