خبر خوش به بازنشستگان درباره وام ۱۰۰ میلیون تومانی

کدخبر: ۴۸۰۰۹۸
اقتصادنیوز: معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد که با توجه به دستور اکید و صریح وزیر اقتصاد روند پرداخت تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان تسهیل شده است.
خبر خوش به بازنشستگان درباره وام ۱۰۰ میلیون تومانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان تسهیل شد، گفت: این تسهیلات و وام‌ها برای کارکنان و کارمندان دولتی بدون ضامن ارایه می‌شود.

 

 ذبیح‌الله سلمانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به دستور اکید و صریح وزیر اقتصاد روند پرداخت تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به اقشار کارمندی و بازنشستگان تسهیل شده و طی یک ماه اخیر فقط ۱۰۰ هزار فقره از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات و وام‌ها برای کارکنان و کارمندان دولتی بدون ضامن ارایه می‌شود،‌ اضافه کرد: هیچ مدیر بانکی حق ندارد بابت وام‌های خرد از کارمندان یا بازنشستگان ضامن بخواهد و اگر مدیری در این حوزه از دستورالعمل وزارت اقتصاد و دارایی سرپیچی کند، برکنار می‌شود. همچنان که در یک ماه گذشته چند مدیر بانک به دلیل خودداری از پرداخت تسهیلات خرد برکنار شدند.

سلمانی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های نظارتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را فعال کردیم تا امر تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد را رصد کنند و به همین خاطر مدیران بانکی متخلف در این حوزه خیلی زود شناسایی می‌شوند و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

معان توسعه مدیریت وزارت اقتصاد و دارایی با اشاره به فازبندی اجرای طرح تسهیل اعطای وام‌های خرد گفت: در مرحله اول کارمندان و افراد بازنسته می‌توانند از همان بانکی که از آن حقوق می‌گیرند،‌ درخواست وام کنند که برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید یک فقره چک یا سفته بدهند و برای گرفتن وام ۵۰ میلیون تومانی نیازی به همین چک و سفته هم نیست.

سلمانی از اعطای تسهیلات آسان به شاغلان آزاد و بخش خصوصی هم خبر داد و افزود: در مرحله بعدی بنا داریم که به آن دسته از فعالان کسب‌وکارهای خصوصی که خوش‌حساب بوده و به نظام بانکی کشور بدهکار نباشند، تسهیلات بدون ضامن پرداخت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید