سایه قیمت نفت بر قیمت دلار؛ پیش بینی بازار ارز امروز 12 اسفند

کدخبر: ۴۸۰۲۱۵
در روزهای اخیر به واسطه جنگ روسیه با اوکراین، قیمت طلای سیاه به بالای مرز ۱۱۰ دلاری رفته است. در این شرایط،‌ اگر توافق هسته ای احیا و صادرات نفت ایران از سر گرفته شود‌، بازارساز می تواند با پمپاژ ارز بازار دلار را از هر گونه نوسان معنادار افزایشی دور کند.
سایه قیمت نفت بر قیمت دلار؛ پیش بینی بازار ارز امروز 12 اسفند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، قیمت نفت و دلار در بازار داخلی با یکدیگر رابطه معکوسی دارند. در واقع در کشورهایی مانند ایران که به صادرات نفت بسیار وابسته هستند، کاهش قیمت نفت و صادرات آن منجر به افزایش قیمت دلار می شود و بالعکس،‌ افزایش قیمت نفت  زمینه ساز تقویت ذخایر ارزی خواهد شد و احتمال قرار گرفتن اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی را بالا خواهد برد. 

در روزهای اخیر به واسطه جنگ روسیه با اوکراین، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی به بالای مرز ۱۱۰ دلاری رفته است. در این شرایط،‌ اگر توافق هسته ای احیا و صادرات نفت ایران از سر گرفته شود‌، بازارساز می تواند با پمپاژ ارز بازار دلار را از هر گونه نوسان معنادار افزایشی دور کند. افزایش قیمت نفت و احتمال رفع تحریم ها موجب شده است که در روزهای اخیر بازیگران بزرگ بازار اقدام به خرید دلار نکنند. در کناراین از سوی حواله درهم نیز به بازار دلار داخلی سیگنال افزایشی ارسال نشده است، این عامل  نیز در نبود معامله گران بزرگ خریدار در بازار نقش داشته است. 

اگر تحریم ها برداشته نشود، صادرات نفت افزایش قابل توجهی نخواهد داشت،‌در نتیجه افزایش قیمت نفت چندان تاثیری در بازار داخلی ارز نخواهد داشت. به همین دلیل معامله گران به دقت دنبال می کنند که در روزهای آخر مذکرات وین چه اتفاقی رخ خواهد داد. دیروز برخی از کانال های اطلاع رسانی معامله گران سعی می کردند به دقت جزییات توافق احتمالی آتی را افشا کنند ولی بازار این اخبار را جدی نگرفت و به نظر می رسد در انتظار انتشار اخبار رسمی تر باقی خواهد ماند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید