وام ودیعه مسکن پرداخت می شود؟

وعده آقای وزیر درباره ساخت مسکن

کدخبر: ۴۸۰۳۴۷
رستم قاسمی گفت: هم اکنون بیش از ۸۰۰ هزار واحد از نهضت ملی مسکن در کشور در حال ساخت است و تا پایان سال این تعداد به یک میلیون واحد می‌رسد.
وعده آقای وزیر درباره ساخت مسکن

به گزارش اقتصادنیوز، رستم قاسمی گفت: تاکنون عملیات اجرایی و زیر بنایی ۲ میلیون واحد از ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را آغاز کرده و در صورتی که سالانه یک میلیون واحد مسکونی را بسازد امکان اتمام آن وجود ندارد بنابراین برنامه ریزی لازم برای ۵۰ درصد از این واحدها صورت گرفته است.

به گفته وزیر راه وشهرسازی  امروز  عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن  در بسیاری از شهرها از جمله کرمان، گلستان، آذربایجان شرقی، همدان، کرمانشاه  و بسیاری از شهرهای شمالی که مشکل زمین وجود داشت فراهم شده است. کلنگ ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی از نهضت ملی مسکن امروز در استان مرکزی به زمین زده شد.

وزارت راه و شهرسازی در شورای پول و اعتبار سهم هر واحد مسکونی و سهم هر استان را اعلام کرد به طوری که برای استان تهران ۴۵۰ میلیون تومان و برای روستاها ۲۰۰ میلیون تومان است که به تمامی بانک ها ابلاغ شده است.

در طرح نهضت ملی مسکن مقرر شده ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود و تا کنون ۵ میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده و اراضی حدود ۲ واحد از این میزان تامین شده و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی قیمت ساخت ۴میلیون و۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است‌ 

همچنین گفته می شود که بودجه در نظر گرفته شده برای وام ودیعه مسکن در بودجه  سال ۱۴۰۱ و کمیسیون  تلفیق ۴۰ همتی (هزار میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است.

وام ودیعه مسکن در ایام کرونا برای مستاجران پرداخت می شود که این وام تاکنون در دو مرحله به متقاضیان پرداخت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید