افزایش بهای سوخت در آمریکا، دود جنگ اوکراین بر چشم واشنگتن

کدخبر: ۴۸۰۶۶۴
اقتصادنیوز: ایالات متحده با بسیاری از کشورهای جهان در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه متحد شد و حال آتش این تلاش دامان خود آمریکا را گرفت.
افزایش بهای سوخت در آمریکا، دود جنگ اوکراین بر چشم واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وقوع جنگ در اوکراین که تنها ۱۰ روز از آن می گذرد از هم اکنون تاثیرات اقتصادی آن بخصوص در بخش انرژی در آمریکا  نمود پیدا کرده است؛ تاثیری که ناشی از بازخورد تحریم های غرب به سرکردگی کاخ سفید بر مسکو است.

تارنمای خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: آمریکا با بسیاری از کشورهای جهان در محکومیت و اعمال تحریم ها  علیه روسیه متحد شده است؛ حال دود آتش  تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای اعمال تحریم در بخش انرژی و نفت روسیه به چشمان خود آمریکایی ها خواهد رفت.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: آمریکا که هم اکنون با تورم بالا،  افزایش بهای انرژی ، اقتصادی که در تقلای بازگشت به حالت قبل از شیوع ویروس کرونا است، باعث شده تا هزینه های زندگی دراین کشور سنگین تر شود، اکنون شاهد تاثیرات  هرچه بیشتر جنگ اوکراین بر اقتصاد خود است.

سی ان ان نوشت: حال با گذشت اندکی بیش از یک هفته از جنگ روسیه با اوکراین، ایالت کالیفرنیا نخستین ایالت در آمریکا  است که تاثیرات ناشی از این جنگ را حس می کند؛ هم اکنون میانگین بهای سوخت در این ایالت به بیش از پنج دلار در هر گالن (۳.۷ لیتر) رسیده است.

این رسانه تصویری آمریکایی  افزود: بالاترین نرخ بنزین  در آمریکا  چهار دلار و ۱۱ سنت برای هرگالن در سال ۲۰۰۸ میلادی بود، درحالی نرخ سوخت در ایالت کالیفرنیا به بیش از ۵ دلار در هرگالن می رسد که تا سال گذشته بهای سوخت در سراسر آمریکا بطورمیانگین دو دلار و ۷۵ سنت در هر گالن ثبت شد.

سی ان ان نوشت: حال نمایندگان کنگره از هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه در صدد پایان دادن به تمامی واردات نفت و بخش انرژی روسیه هستند؛ این درحالی است که روسیه پس از آمریکا در سال گذشته میلادی، دومین تولید کننده نفت درجهان به شمار می رفت، توقف واردات نفت از روسیه به افزایش بهای سوخت  خواهد انجامید.

این گزارش می افزاید: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اعمال این ممنوعیت گفته است که واردات سوخت و انرژی از روسیه ممنوع شود.

سی ان ان افزود: درهمین حال «جو منچین» سناتور دموکرات از ایالت ویرجینیای غربی نیز دراین باره گفته  که وی آماده پرداخت هزینه بالای سوخت است، منچین پنجشنبه گذشته درمورد ممنوعیت  واردات نفت و انرژی از روسیه گفت «من با کمال میل حاضرم ۱۰ سنت بیشتر برای هرگالن سوخت بپردازم».

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید