احیای کارخانه نوستالژیک/ «ارج» با کولر گازی بر می‌گردد

کدخبر: ۴۸۱۳۰۴
اقتصادنیوز: کارخانه ارج دوباره در مدار تولید قرار گرفته و قرار است با تولید کولر گازی کار خود را آغاز کند.
احیای کارخانه نوستالژیک/ «ارج» با کولر گازی بر می‌گردد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، کارخانه ۸۵ ساله ارج که تعطیل شده بود با تلاش و رفع موانع تولید از جمله قوانین زائد و دست‌وپاگیر، دوباره در مدار تولید قرار گرفت و قرار است به زودی خط تولید محصولات لوازم خانگی این واحد بزرگ تولیدی، راه‌اندازی شود.

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت ضمن اعلام این خبر گفت: نخستین کارخانه تولید لوازم خانگی کشور به علت تشدید مشکلات تولید در سال ۱۳۹۰، به طور کامل تعطیل شده بود که از مردادماه امسال(۱۴۰۰) با تلاش و پیگیری‌های وزارت صمت، پس از ۱۰ سال تعطیلی در مسیر احیاء قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای احیای برند ارج و ایجاد تنوع محصولات در سبد محصولات این شرکت، تولید انواع یخچال و فریزر، انواع ماشین لباسشویی دیجیتال و مکانیکی، ماشین ظرفشویی و کولر گازی اسپلیت، وجود خواهد داشت.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت یادآور شد: در رویکرد جدید حمایت از صنعت لوازم‌خانگی، علاوه بر تأکید بر کیفیت و تنوع کالایی و افزایش تولید برای ایجاد رقابت مناسب در زمینه عرضه کالا به موضوع رضایت مشتری به ویژه خدمات پس از فروش، تأکید ویژه‌ای شده است.

به گفته وی یکی از موارد مهم دراین راستا، موضوع نام و نشان تجاری است؛ زیرا کالاهای داخلی با وجود داشتن کیفیت مناسب نسبت به کالاهای دارای نشان‌های مطرح جهانی، کم بهره هستند.

برادران تأکید کرد: توجه به نشان‌های محبوب داخلی از منظر مشتری و به ویژه بازسازی هویت نشان‌ها و ویژن‌سازی (برندسازی) اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

 

گفتنی است کارخانه ارج ابتدا تولید کولر گازی را آغاز خواهد کرد و از اواخر اردیبهشت ماه، تولید ماشین‌لباسشویی در این واحد تولیدی احیا شده، آغاز خواهد شد.

بخش‌خصوصی تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای این شرکت سرمایه گذاری کرده است و خطوط تولید و مونتاژ ماشین‌لباسشویی، ظرفشویی، کولرگازی و کولرآبی نصب شده و در فاز بعد، یخچال و فریزر نیز اضافه خواهد شد.

با احیای کارخانه ارج در گام نخست، برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد. تولید ابتدا در صورت وجود شرایط مناسب همکاری بین‌المللی به صورت تحت لیسانس و سپس با عمق تولید ۶۰ درصد قطعات در کشور، انجام خواهد شد.

کارخانه لوازم خانگی «ارج» بیش از ۸۵ سال در تولید لوازم‌خانگی سابقه دارد. بنا به عللی این شرکت در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌ها قرار گرفته و ماشین‌آلات و امکانات خطوط تولید آن نیز توسط برخی طلبکاران از محل کارخانه خارج شده بود.

این کارخانه در کیلومتر ۷ جاده مخصوص واقع شده است و اکنون سالن‌های تولید شرکت ارج در حال بازسازی و احیا و خطوط تولید نیز در حال نصب هستند.

خطوط تولید کولرگازی، ماشین‌لباسشویی و ماشین‌ظرفشویی در حال نصب است و براساس برنامه احیای ارائه ‌شده، سایر خطوط تولید نیز به ‌تدریج بازسازی و راه‌اندازی خواهد شد.

هم‌زمان شبکه‌های مربوط به فروش و خدمات پس از فروش نیز با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک گرفتن از متخصصان در حال طراحی است. برای تأمین مواد اولیه داخلی نیز از مجاری تعیین‌شده اقدام می‌شود و برای مواد اولیه وارداتی نیز در چارچوب مقررات، ثبت سفارش و واردات انجام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید