اظهارنظر یک امام جمعه درباره حقوق و دستمزد کارگران

کدخبر: ۴۸۲۰۹۶
اقتصادنیوز: امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تعیین حقوق کارگران که در سطح ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد نباید با قرارداد خصوصی اشتباه گرفته شود و این شیوه تعیین، از مشکلاتی است که جامعه کارگری با آن مواجه است.
اظهارنظر یک امام جمعه درباره حقوق و دستمزد کارگران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امام جمعه موقت اراک گفت: حقوق و دستمزد کارگران باید بر مبنای بهره‌وری، کارایی و تولید تعیین شود.

حجت‌الاسلام «قاسم عبدالهی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: روش تعیین حقوق و دستمزد کارگران درست نیست و توافق در این زمینه اشتباه است و باید براساس فاکتور و مولفه‌های منطقی مشخص شود.

وی اظهار داشت: تعیین حقوق کارگران که در سطح ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد نباید با قرارداد خصوصی اشتباه گرفته شود و این شیوه تعیین، از مشکلاتی است که جامعه کارگری با آن مواجه است.

امام جمعه موقت اراک در ادامه گفت: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و اقتصاد با تحریم اعمال شده هر روز دستخوش یک باد می‌شود یک روز باد برجام، روز دیگر باد ارز و این قصه ادامه دارد و لازم است ثبات قیمت برقرار شود تا بازار کشور با کوچکترین باد، متلاطم نشود.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: اتاق بازرگانی و اتاق اصناف برای ثبات قیمت ها باید هم فکری کنند و از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها که موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده، جلوگیری نمایند.

وی با بیان اینکه شعار عرضه و تقاضا برای تنظیم بازار غلط است، اظهار داشت: این شعار برای اقتصاد کشور ما که در تحریم قرار دارد، کاربردی نیست و باید برای ساماندهی بازار ساز و کار دیگری در نظر گرفته شود.

امام جمعه موقت اراک در ادامه گفت: باید از افترا زدن به خدمات کسانی که با فعالیت‌های مهم موجب یاس دشمنان شده‌اند، خودداری شود و قدردان تلاش آنان برای سربلندی کشور بود.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به کم اهمیت شدن ارزش‌ها در جامعه افزود: امروز ارزش ها وارونه شده است و در صورت تذکر به فردی که به طور حتم درحال اتجام کار اشتباه است، فریادها بلند می‌شود که آزادی نیست.

وی اظهار داشت: ما انسان خلق شده‌ایم و این بشر چارچوب و قانون دارد و نمی‌تواند هرکاری که می‌خواهد را با نادیده گرفت قوانین به انجام برساند.

نماز وحدت آفرین جمعه در ۲۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید