زمان تعیین تکلیف موسسه کاسپین اعلام شد

کدخبر: ۴۸۲۱۷۰
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد و دارایی در نشست شورای اداری شهرستان چالوس اعلام کرد: مشکل ۱۰۰۰ کارمند مؤسسه کاسپین و فعالیت آن به بانک مرکزی اعلام شد تا فروردین‌ماه وضعیت این مؤسسه تعیین تکلیف شود.
زمان تعیین تکلیف موسسه کاسپین اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیداحسان خاندوزی گفت: به بانک مرکزی اعلام شد تکلیف موسسه کاسپین را تا فروردین ۱۴۰۱ مشخص کند.

وزیر اقتصاد و دارایی، در نشست شورای اداری شهرستان چالوس گفت: مشکل ۱۰۰۰ کارمند مؤسسه کاسپین و فعالیت آن به بانک مرکزی اعلام شد تا فروردین‌ماه وضعیت این مؤسسه تعیین تکلیف شود.

بانک مرکزی با دادن مجوز در اسفندماه ۱۳۹۴ با نام جدید کاسپین موافقت کرد و این موسسه از ادغام مؤسسه‌های مالی اعتباری فرشتگان و فردوسی پدید آمد، اما فعالیت مؤسسه کاسپین به دنبال ادعا‌هایی در خصوص کسری دارایی حدود ۵٬۶۰۰ میلیارد تومانی تعاونی فرشتگان به عنوان یکی از مواجه شد. زیرمجموعه‌های آن مطرح شد و بدنبال آن هجوم سپرده‌گذاران برای برداشت سپرده‌های خود آغاز شد

در روز‌های اخیر اعلام شده است موسسه کاسپین قرار است در بانک آینده ادغام شود، اما بانک مرکزی هنوز ابلاغیه رسمی صادر نکرده است.

به گفته وزیر اقتصاد و امور دارایی کار گروه ویژه‌ای برای تعیین تکلیف این موسسه و امکان سنجی برای قرار گرفتن در مجموعه موسسات بانکی تشکیل شده است که بعد از اعلام نظر بانک مرکزی اطلاع رسانی می‌شود.

خاندوزی گفت: برای جلوگیری از مراجعات مردم به وزارت خانه برخی اختیارات به مدیران استان‌ها تا پایان سال تفویض خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید