«ویوز» همچنان می تازد!

ترس در بازار رمز ارزها/ بیت کوین در کانال 39000 دلار

کدخبر: ۴۸۲۳۵۹
اقتصادنیوز: نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در دو هفته گذشته، بسیار زیاد بوده است. بیت کوین یک بار دیگر وارد کانال 39000 دلار شده و اتریوم هم مجددا با قیمت کمتر از 2600 دلار معامله می شود.
ترس در بازار رمز ارزها/ بیت کوین در کانال 39000 دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، بیت کوین امروز با افت کمتر از یک درصد، در حدود قیمت 39200 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی بیت کوین هم مجددا به حدود صفر درصد رسیده اما شاخص ترس و طمع این ارز با قرار گرفتن روی عدد 22، نشان می دهد که فعلا ترس بر بازار حکمفرماست.

ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته بیش از 23 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 744 میلیارد دلار است. دقیقا یک سال قبل در چنین روزی، قیمت بیت کوین حدود 57000 دلار بود. البته قیمت تا 68000 دلار هم بالا رفت و حالا بیت کوین تقریبا 42 درصد ارزان تر از سقف قیمتی معامله می شود. عده ای از کارشناسان بر این باورند که این موضوع، هولدرها را آزار می دهد و به مرور باعث دلسردی آن ها از سرمایه گذاری در بیت کوین می شود. چراکه طی یک سال گذشته بسیاری از کالاها و شاخص های سهام در دنیا رشد کرده اند اما بیت کوین فعلا به خریداران خود زیان وارد کرده است.

اتریوم دوباره زیر 2600 دلار

اتریوم امروز با افت حدود دو درصدی، در حدود قیمت 2580 دلار معامله می شود. دومین ارز برتر بازار که اخیرا توانسته بود محدوده مقاومتی 2600 الی 2680 دلار را به سمت بالا بشکند، دوباره به زیر این محدوده مقاومتی برگشته و برای صعودی شدن باید یک بار دیگر از این محدوده عبور کند.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 10 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به 310 میلیارد دلار رسیده است. بازدهی هفتگی اتریوم هم عدد منفی 2.5 درصد را نشان می دهد.

«ویوز» همچنان می تازد!

با وجود منفی بودن بیت کوین، امروز وضعیت آلت کوین ها خیلی هم بد نیست. تقریبا می توان گفت که تعداد ارزهای مثبت و منفی، یکسان است. در فهرست 50 ارز برتر بازار، مثبت ترین ارز ریپل است که رشد 7 درصدی داشته. مونرو و استلار هم رشدهای 6 و 5 درصدی را ثتب کرده اند.

در میان نمادهای منفی هم ترا با افت 7 درصدی، منفی ترین نماد در فهرست 50 ارز برتر بازار است. آوالانچ و الروند هم با افت 3.5 درصدی، در رده های بعدی هستند.

اما در عملکرد هفتگی، همچنان ویوز برترین نماد است که 50 درصد افزایش قیمت طی یک هفته داشته. «زی کش» هم با رشد 30 درصدی دومین نماد پربازده در هفته گذشته است. THORChain هم با رشد 20 درصدی سومین نماد پربازده در هفته گذشته لقب می گیرد.

بیشترین افت هم در هفته گذشته مربوط به فانتوم بوده که 27 درصد زیان به خریداران خود وارد کرده. سولانا، کاردانو و اکسی اینفینیتی هم نمادهایی هستند که با افت حدود 8 درصد در یک هفته، عملکرد خوبی نداشته اند.

ارزش بازار 1.75 تریلیون دلار شد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون 1.75 تریلیون دلار است که نسبت به روز قبل تنها حدود 2 دهم درصد رشد کرده. اما ارزش معاملات کاهشی بوده و به عدد 75 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای در شبانه روز گذشته 11 میلیارد دلار بوده و 64 میلیارد دلار هم در استیبل کوین ها معامله شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید