گزارش اقتصادنیوز از اخرین تحولات بازار ارز و طلا ؛

صعود همزمان قیمت دلار و سکه + نمودار

کدخبر: ۴۸۲۵۸۹
اقتصادنیوز : باز ار ارز و طلا امروز یکشنبه 22 اسفند 1400 شاهد افزایش قیمت دلار ، سکه و طلا بود.
صعود همزمان قیمت دلار و سکه + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز عصر امروز یکشنبه 22 اسفند 1400  در مقایسه با روز گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بود. نرخ دلار امروز  110 تومان ارزش خود افزود و بر روی 26 هزار و 350 تومان قرار گرفت.در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز با 24 هزار و 645 تومان معامله شد که نسبت به دیروز 173 تومان بالا رفته بود.

افزایش قیمت نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم امروز نست به روز گذشته 80 تومان افزایش را تجربه کرد و با 7 هزار و 160تومان معامله شد.. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 26 هزار و 298 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

قیمت سکه گران شد

قیمت اونس طلا دیروز با 1991 دلار بسته شد. قیمت طلا 18 عیار و قیمت سکه در بارا امروز همزمان با افزایش قیمت دلار گران شدند. قیمت طلا 18 عیار امروز با 1 میلیون و 240 هزار و 700 تومان  مبادله شد که نسبت به دیروز 15 هزار و 700 تومان رشد کرده بود. قیمت سکه هم امروز 100 هزار تومان گران شد و 12 میلیون و 500 هزار تومان را برای خود ثبت کرد.  با احتساب قیمت 26 هزار و 350تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 351 هزار تومان به دست آمد. و اندازه حباب سکه  هم و 1.2درصد بود.  

بازدهی بازارها 22 اسفند

مذاکرات برجام در تیر رس معامله گران دلار 

مذاکرات برجام به علت درخواست دقیقه نودی روسیه از آمریکا متوقف شده است. بازار ارز تهران به دقت سیگنال های برجامی را رصد  می کند تا مسیر حرکت خود را پیدا کند. امروز سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره  مذاکرت برجام گفت: روسیه درخواست جدیدی را مطرح کرده  است. او  در ادامه گفت: موضوع راستی آزمایی تقریبا حل شده  و این توقف به صورت موقت می باشد.

روزنامه وال استریت ژورنال  هم به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا نوشت که واشنگتن با درخواست روسیه برای معاف شدن از تحریم ها برای اجرای برجام مخالف است و یک هفته به مسکو مهلت داده که این درخواست را پس بگیرد.به گفته این مقام آمریکایی اگر کرملین از خواسته خود برای مستثنی شدن تحریم ها برای اجرای برجام کوتاه نیاید، آمریکا در پی توافقی خواهد رفت که روسیه را از برجام مستثنی کند. به نظر می رسد معامله گران در  بازار ارز  تهران با این سیگنال ها با احتیاط قدم  بر می دارند و به همین دلیل نرخ دلار افت و خیز چشمگیری را ثبت  نکرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید