هشدار مهم محسن رضایی درباره کسری میلیاردی در صندوق بازنشستگی بازنشستگان

کدخبر: ۴۸۲۷۷۲
معاون اقتصادی دولت گفت: مدیریت هزینه‌های دولت کار سختی است که به دوش ماست و امروز حتی دولت به بازنشستگان حقوق می‌دهد و اگر همین‌طور پیش برود کسری صندوق‌های بازنشستگی تا پایان ۴ سال به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
هشدار مهم محسن رضایی درباره کسری میلیاردی در صندوق بازنشستگی بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،  محسن رضایی در هشتمین مدیریت جهادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مدیریت جهادی در مقابل مدیریت دیوانی است و تفاوتش هم در این است که مدیریت جهادی ماموریت دادن است و مدیریت دیوانی تشریفاتی و رفع تکلیف است، مدیریت جهادی سر از پا نمی‌شناسد و یکپارچه عشق و تلاش است.  

معاون اقتصادی دولت بیان کرد: مدیریت جهادی ماموریت می‌دهد و می‌پذیرد و در تلاش شبانه‌روزی است و پشت هیچ دری نمی‌ماند چراکه با فکر و یا با روحیه و غالباً با هر دو عبور می‌کند.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی ریشه در جنگ دارد که شهادت‌طلبی در اوج بود، اگر از زمین راه بسته بود در دریا و آسمان پیدا می‌کردیم وظیفه شما مدیران هم همین است. تحول و انقلاب اقتصادی از فکر و انگیزه آغاز می‌شود.

رضایی گفت: وضعیت اقتصادی ما در ۱۰۰ سال گذشته این بود که منابع طبیعی را می‌فروختیم، هنگامی به مواد خام می‌رسیم و استفاده می‌شود باید جور دیگری باشد منابع تبدیل به درآمد و سپس سرمایه شود، زنجیره تولید ثروت باید متحول شود.

وی افزود: زنجیره قبلی خام فروشی بود که در این زمینه اسراف فروان است و صرفه‌جویی وجود ندارد. در فرهنگ خام فروشی وجدان کاری و کرامت انسانی از بین می‌رود اما در اقتصاد نوین ایران که منابع تبدیل به سرمایه و سرمایه تبدیل به تولید می‌شود، مصرف‌گرایی کنار می‌رود. باید یک تحول اساسی در اقتصاد به وجود بیاوریم که روی نسل‌های کشور بتواند اثر داشته باشد، ما هم در دولت اصلاحات اقتصادی را شروع کردیم که اولین حوزه آن هم تجارت است. همانطور که می‌دانید اولین تولید ایران تجارت و ترانزیت است که باید به آن اهتمام ورزید، زمانی به این ترانزیت زمینی ایران آسیب وارد شد که کشتی‌ها راه افتاد.

معاون اقتصادی دولت گفت: در اصلاحات اقتصادی در دولت به دنبال بازکردن گره‌های تجارت هستیم و در این دولت ادامه می‌دهیم، تجارت برای ما بسیار مهم است و با اتفاقاتی که در اطراف ما رخ می‌دهد باید حواسمان باشد. اگر پیشرفت در اطراف ایران باشد ما هم نفی می‌بریم و اگر جنگ هم باشد ما می‌توانیم بهره‌اش را ببریم زیرا ایران یک چهارراه است.

رضایی اظهار داشت: در ۲۰۰ سال اخیر از دست دادن بخش بزرگی از ایران باعث انفعال ما شد و باعث شد در لاک امنیتی فرو برویم، اما انقلاب و جنگ باعث شد ما پویا شویم.

وی افزود: تجارت بسیار مهم است و کارآفرینان باید به دولت کمک کنند. در کشور ما ۹۰ درصد کسب و کارها کوچک هستند و باید تبدیل به گروه‌های بزرگ شوند. برای این کار هم لازم نیست شرکت‌ها در هم ادغام شوند، بلکه شرکت‌های بزرگ می‌توانند گروه‌های مشترک بزنند.

معاون اقتصادی دولت ادامه داد: تشکیلات تجار امین یا مدیریت جهادی به دولت در اصلاحات تجاری می‌تواند کمک کند.

وی افزود: مدیریت هزینه‌های دولت کار سختی است که به دوش ماست و امروز حتی دولت به بازنشستگان حقوق می‌دهد و اگر همین‌طور پیش برود کسری صندوق‌های بازنشستگی تا پایان ۴ سال به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رضایی گفت: ۳ شیر کارشان این بود که آب به بودجه ببندند که ما همه این شیرها را بستیم، یکی از این شیرها فروش دلارهای نفتی به بانک مرکزی بود که از سال ۱۳۵۰ آغاز شده بود و ما این شیر را بستیم، لذا هر وقت درآمد بالا می‌رفت ما تورم داشتیم و هر وقت درآمد دولت پایین می‌آمد ما تورم داشتیم چرا که از بانک مرکزی پول قرض می‌‌کرد که در این بودجه گفتیم وزارت نفت حق ندارد دلارها را به بانک مرکزی بدهد.

وی گفت: بازنشستگان نباید نگرانی داشته باشند. در بودجه دولت اصلاحات آغاز شده است اما خب کار به این سادگی نیست و جدیت وجود دارد و ما در اصلاح ساختار بودجه بسیار جدی هستیم.

معاون اقتصادی دولت بیان کرد: مسئله اشتغال بسیار مهم است که باید مشکلات این حوزه هم رفع شود.

رضایی گفت: اولین توصیه من به کارآفرینان این است که به سمت صنعت‌سازی پیش برویم، منظورمان کارخانه‌سازی و تولید محصولات صنعتی نیست بلکه تولید و توسعه صنعت‌هایی مانند گردشگری و سلامت است. صنعت یک مجموعه از ارزش‌ها است که صدها کالا و بازار را در برمی‌گیرد.

وی افزود: صنعت‌سازی مسئله مهمی است و این یکی از بحث‌های جدی ما با کارآفرینان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید