گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

هراس طلا از صلح در اوکراین

کدخبر: ۴۸۲۸۷۰
اقتصادنیوز: امروز دوشنبه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش بیش از یک درصدی قیمت تا میانه کانال 1900 دلاری عقب نشینی کرد. قیمت هر اونس طلا تا ساعت 16:30 دقیقه امروز به وقت تهران به 1966 دلار رسیده بود.
هراس طلا از صلح در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز ، در روزی که قیمت طلا کاهشی بود پالادیوم هم در جهتی موازی ریزش قیمت داشت اما به مقدار بسیار بیشتر. پالادیوم که در بحبوحه جنگ اوکراین به دلیل نگرانی از اختلال در عرضه روسیه، که سهم قابل توجهی از تولید پالادیوم در جهان را در دست دارد، به بالاترین قیمت خود در طول تاریخ رسیده بود. بالاترین قیمت ثبت شده پالادیوم تاکنون قیمت 3 هزار و 12 دلاری بوده است، اما امروز در ادامه مسیر کاهشی خود بیش از 8 درصد ریزش داشت تا به کانال 2 هزار و 500 دلاری سقوط کند. 

 مهمترین عامل ریزش قیمت این دو فلز افزایش امیدواری ها نسبت به پیشرفت مذاکرات میان روسیه و اوکراین و افزایش احتمال اعلام پایان جنگ بوده اعلام شده است. این درحالی بود که این احتمال سبب آرامش بازارهای پر ریسک از جمله بازارهای سهام بود. پس از انکه هر دو طرف در انتهای هفته از پیشرفتی هر چند کوچک در مذاکرات خبر داده بودند، اوکراین اعلام کرد که مذاکراتی "سخت و فشرده" را با طرف مقابل برای خروج بی درنگ نیروهای نظامی روسیه و دادن ضمانت های امنیتی به آن کشور را آغاز کرده است.

با اینکه به نظر می رسد ریسک پذیری فعالان در بازارهای مختلف به دلیل پیشرفت اندک در مذاکرات افزایش پیدا کرده است اما تحلیل گران بر این باورند که به دلیل سیال بودن فضا در شرایط جنگی هنوز نمی توان با اطمینان از پایان روند صعودی پناه گاه های امن مانند طلا سخن به میان آورد. آنچه که مسلم است این است که در شرایط آشوب و بحران تعداد اتفاقات پیش بینی نشده افزایش پیدا می کند و این موضوع می تواند مجددا روند صعودی این بازارها را رقم بزند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید