یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد؛

ساختار دولتی ایران با شورای رقابت مشکل دارد + فیلم

کدخبر: ۴۸۳۱۸۶
اقتصادنیوز: یک کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: مطابق بند "ه" اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای رقابت برای جلوگیری از انحصار ایجاد شد و وظیفه‌اش قیمت‌گذاری نبود.
ساختار دولتی ایران با شورای رقابت مشکل دارد + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: وظیفه اصلی شورای رقابت قیمت‌گذاری نبود بلکه برنامه‌ریزی روی ساختار‌های رقابت‌پذیری بود.

آقای صفاری گفت:  مطابق بند "ه" اصل ۴۴ قانون اساسی، شورای رقابت برای جلوگیری از انحصار ایجاد شد. این شورا کارگروهی برای خودرو، برق، فولاد، پتروشیمی و مجوز‌ها و بسیاری از موارد مانند پسماند تشکیل داد، اما هیچکدام نتیجه نداد چرا که ساختار دولتی ایران دوست دارد انحصاری باشد و با شورای رقابت مشکل دارد.

امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو نیز گفته بود دلایل مختلفی برای عدم موفقیت شورای رقابت وجود دارد، اما اصلی‌ترین دلیل آن این است که این شورا وظیفه اصلی‌اش را انجام نداد. چون در قسمت ایجاد رقابت فعالیت مناسب و مفیدی نداشت و از آنجاکه ایجاد ساختار رقابتی کار دشواری است، به سمت قیمت‌گذاری خودرو که خروجی راحت‌تری دارد، حرکت کرد.

امروز بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۰ با حداکثر رای اعضای شورای رقابت سید رضا سید نورانی به عنوان سومین رئیس شورای رقابت انتخاب شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    کارگزاری مفید