رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

آخرین جزئیات از وضعیت تراز تجاری کشور

کدخبر: ۴۸۳۷۴۹
اقتصادنیوز: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آخرین وضعیت تراز تجاری کشور گفت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی کشور، روند بهبود عملکرد اقتصادی را در سال آینده می‌توانیم داشته باشیم.
آخرین جزئیات از وضعیت تراز تجاری کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به شاخص‌های اقتصادی کشور، روند بهبود عملکرد اقتصادی را در سال آینده می‌توانیم داشته باشیم و این درحالی است که تراز تجاری نیز رو به بهبود قرار دارد.

محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در جمع مردم شهرستان راور در شمال استان کرمان با بیان اینکه مسائل مهم اقتصادی در دستور کار سال آینده کشور قرار دارد اظهارداشت: در نیمه دوم سال جاری با روی کار آمدن دولت سیزدهم میزان صادرات غیرنفتی روند بسیار مثبتی گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است اظهارداشت: درآمدهای ارزی بیشتر شده که امیدواریم آثار این مسائل را در زندگی مردم شاهد باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در ادامه با بیان اینکه در هشت سال گذشته نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشته ایم گفت: میانگین عملکرد اقتصادی دولت در هشت سال گذشته صفر و این درحالی بوده که پیش بینی مراکز ملی و بین المللی برای سال آینده حدود سه درصد رشد اقتصادی در کشور است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به طرح های توسعه فولاد در شهرستان راور اظهارداشت: با اجرای این طرح ها پیش بینی می شود تا سه هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم محقق شود که تاکنون ۹۸ درصد از نیروهای به کار گرفته شده از فرزندان راور هستند.

پورابراهیمی با اشاره به بازدید خود از روستاهای منطقه خورند و فیض آباد شهرستان راور و مطالبات مردم در حوزه های بنیاد مسکن و طرح های هادی روستایی بیان کرد: باوجود شرایط خاصی که در سال های اخیر داشته ایم و با توجه به زلزله خیزبودن راور، میزان بازسازی مسکن شهری و روستایی در شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان کرمان بالاتر است و امیدواریم این عدد به ۹۰ و ۱۰۰ درصد برسد و در شهرستان خانه غیرمقاومی نداشته باشیم.

وی در ادامه محدودیت های آبی روستاهای شهرستان را مساله دیگری دانست که باید به آن رسیدگی شود و گفت: در این زمینه طبق هماهنگی های انجام شده با مدیران ارشد استان و اندیشکده آب اتاق بازرگانی ایران قرار است ذخیره سازی و استفاده بهینه از آب به روش جدید با مطالعات علمی در دستور کار قرار گیرد.

پورابراهیمی همچنین با اشاره به انجام خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان افزود: به منظور بهره گیری استان های شمال شرق کشور این خط از مسیر راور عبور می کند.

نماینده کرمان و راور در مجلس با توجه به وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان راور افزود: سازه های کارخانه لاستیک سازی از خردادماه ۱۴۰۱ نصب خواهد شد و تاکید ما  بر این است که همه نیروها باید بومی باشند مگر اینکه نیروی متخصص در راور نباشد.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به توافق با بانک رسالت در حوزه تسهیلات اشتغالزایی گفت: وام های ۱۰۰ میلیون تومانی با  نرخ چهار درصد به هر تعداد از جوانان واجد شرایط براساس ضوابط اعطا خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید