بورس در آستانه سال ۱۴۰۱ صعودی می‌ماند؟/ پیش بینی بازار سهام 28 اسفند 1400

کدخبر: ۴۸۳۸۵۵
عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 16 میلیارد تومانی بسته شد.
بورس در آستانه سال ۱۴۰۱ صعودی می‌ماند؟/ پیش بینی بازار سهام 28 اسفند 1400

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 28 اسفند- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 808 واحد بالا آمد و شاخص هم‌وزن رشد 2 هزار و 626 واحدی داشت و شاخص کل فرابورس افزایش 76 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 417 نماد رشد قیمت و 214 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 66 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 34 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری سایپا (وساپا)، شرکت مبین انرژی خلیج فارس (مبین) و شرکت توسعه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا)، شرکت سیمان سفید نیریز (سنیر)، و شرکت صنعتی بهشهر (غبشهر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت قند شیروان (قشیر) ، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) و شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ 16 میلیارد تومانی بسته شد.

در پایان معاملات چهارشنبه 26 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 33 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز سه‌شنبه 51 درصد کاهش یافت و 30 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 50 درصد افت کرد و در رقم 46 میلیارد تومان ایستاد.

پیش بینی بورس

سهم‌های پُرتقاضا

روز چهارشنبه نماد ورنا (شرکت سرمایه گذاری رنا) با صف‌ خرید 103 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ورنا، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و وساپا (شرکت سرمایه گذاری سایپا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

 سهم‌های صف فروش

در این روز بیشترین صف فروش نیز به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 14 میلیارد تومانی داشت. پس از غدشت، نمادهای تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) و کدما (شرکت معدنی دماوند) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در هفته گذشته شاخص در روز شنبه بیش از 15 هزار واحد افت کرد و بیشترین نوسان هفته را پشت سر گذاشت، با اینکه شاخص در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه صعود کرد در نهایت در انتهای هفته 3 هزار و 272 واحد پائین آمد. 

بدین ترتیب شاخص به نزدیکی نیمه کانال 1.3 میلیونی رسید. روز چهارشنبه شاخص رشد هزار 7 و 808 واحدی داشت و روند خروج پول حقیقی پس از 6 روز متوقف شد و 30 میلیارد تومان وارد بازار شد. 

در آخرین روز کاری هفته نماد مبین بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و وخارزم، حکشتی، خودرو و خگستر بیشترین ورود سرمایه حقیقی را داشتند.

در آخرین روز کاری هفته، شستا بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشت. فولاد، فملی، خودرو، مبین، نوری، خساپا، حکشتی، کگل، خبهمن، بفجر، وغدیر، خپارس، بورس، اخابر و خگستر دیگر بزرگان بازار هستند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی بازار با مازاد تقاضا بسته شد و در پایان معاملات چهارشنبه 61 نماد صف خرید داشتند. با این وصف روندهای درونی بازار نشان از وضعیت صعودی آن دارد و با توجه به وجود مازاد تقاضا در پایان معاملات چهارشنبه، به نظر می‌رسد روز شنبه نیز این روند ادامه یابد. اما انتظار می‌رود در آخرین روز کاری سال تمایل به نقد کردن سرمایه و فروش سهام بیشتر از روزهای کاری قبل باشد و شاهد افزایش عرضه باشیم. 

از سوی دیگر در روز گذشته اخبار مثبتی درباره مذاکرات وین منتشر شده است که می‌تواند موجب تقویت تقاضا در نمادهای ریالی بازار شود. 

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید