تویوتا رسما اعلام کرد؛

کاهش تولید خودروسازی معروف دنیا

کدخبر: ۴۸۴۰۴۵
شرکت تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش‌بینی وضعیت چند ماه آینده هنوز دشوار است و این احتمال وجود دارد که برنامه فعلی نیز کاهش یابد.» همچنین، میانگین تولید ماهانه جهانی برای دوره آوریل تا ژوئن حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.
کاهش تولید خودروسازی معروف دنیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رویترز اعلام کرد، شرکت خودروسازی تویوتا قصد دارد در آوریل تولید جهانی خود را ۱۷ درصد کاهش دهد.

این خودروساز اعلام کرده بود که شرکت تویوتا موتور هدف تولید جهانی خود را در آوریل به ۷۵۰ هزار دستگاه کاهش می‌دهد که ۱۵۰ هزار دستگاه کمتر از برنامه قبلی است، زیرا کمبود نیمه هادی‌ها و همه‌گیری کووید-۱۹ در برنامه‌های این شرکت تاثیر گذاشته است.

این خبر حدود یک هفته پس از آن منتشر شد که تویوتا اعلام کرد تولید داخلی را تا ۲۰ درصد در ماه‌های آوریل، می و ژوئن کاهش می‌دهد تا فشار بر تامین‌کنندگانی که با کمبود تراشه و سایر قطعات مقابله می‌کنند را کاهش دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیش‌بینی وضعیت چند ماه آینده هنوز دشوار است و این احتمال وجود دارد که برنامه فعلی نیز کاهش یابد.» همچنین، میانگین تولید ماهانه جهانی برای دوره آوریل تا ژوئن حدود ۸۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.

کازوناری کوماکورا، مدیر اجرایی تویوتا گفت: تولید جهانی خودرو در ماه می ۱۰ درصد و در ژوئن ۵ درصد نسبت به برآوردهای قبلی در ابتدای سال کاهش خواهد یافت. کمبودها باعث شده است که این خودروساز بارها برنامه تولید خود را تغییر دهد که عرضه‌کنندگان را ناامید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید