قیمت رسمی برنج اعلام شد

کدخبر: ۴۸۴۰۶۰
حجت براتعلی گفت: همه ساله ستاد تنظیم بازار برای حفظ آرامش بازار در آستانه سال نو تمهیداتی برای عرضه اقلام اساسی بکار می گیرد که امسال به سبب آغاز ماه رمضان بلافاصله بعد از تعطیلات برنامه ویژه ای برای کالاهای اساسی از جمله شکر و برنج در حال اجراست.
قیمت رسمی برنج اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مدیرکل هماهنگی بازرگانی دولتی اعلام کرد: بنابر برنامه ستاد تنظیم بازار از ابتدای اسفند ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی با نرخ مصوب توزیع می‌شود.

حجت براتعلی گفت: همه ساله  ستاد تنظیم بازار  برای حفظ آرامش بازار در آستانه سال نو تمهیداتی برای عرضه اقلام اساسی بکار می گیرد که امسال به سبب آغاز ماه رمضان بلافاصله بعد از تعطیلات برنامه ویژه ای برای کالاهای اساسی از جمله شکر و برنج در حال اجراست.

به گفته وی، از ابتدای اسفند توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج و ۱۰۰ هزار تن شکر در قالب شبکه های منتخب فروشگاه های زنجیره ای، سازمان میادین و تعاونی های اداری و مصرف عملیاتی و اجرا کردیم.

براتعلی قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ و تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد. با توجه به ذخایر راهبردی مناسب، قیمت انواع برنج تا پایان ماه رمضان  ثابت خواهد بود.

قیمت رسمی برنج اعلام شد/ برنج ۱۲ هزار تومانی در بازار تهران

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی ۲۵ هزار تا ۲۷ هزار تومان، پاکستانی ۲۷ هزار تا ۲۹ هزار تومان و تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بنابر پیشنهاد کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی مقرر شد قیمت برنج هایی که از محل ذخایر راهبردی کشور توسط بازرگانی دولتی توزیع می شود به قیمت برنج های بخش خصوصی نزدیک شود که این اتفاق کمتر از یک‌ماه رخ داد و مجدد دولت برای حمایت اط اقشار آسیب پذیر به نرخ های قبل بازگرداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید